![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
chyba juz mozna zalozyc nowy temat
dla przypomnienia co juz wiemy: CYTAT Protokół Nr 13/07 z posiedzenia Komisji Rozwoju i Promocji Miasta w dniu 21 września 2007 roku Marcin Bazylak- Naczelnik Wydziału Strategii, Promocji, Kultury i Sportu: W ramach strategii promocyjnej opracowano projekt ?Dębowy Świat?. W herbie Dąbrowy Górniczej w pierwszym członie mamy Dąbrowę, występuje ona w postaci 3 żołędzi. Nawiązanie do tego motywu przewodniego jakim jest dąb jest istotne, dlatego, że w nowoczesnej promocji miast ważne jest zbudowanie opowieści. Mamy krótką historię praw miejskich od 1916 roku, to nie mamy się czego wstydzić, jeżeli historia wywodzi się od dębu rosnącego na terenie naszego miasta. Słowo ?Dąbrowa? jest powtarzane w językach wszystkich jakie są na świecie, w samej Polsce jest ok. 300 miast i wsi, które swoją nazwę wywodzą od dębu. Największą ?Dąbrową? na świecie jest Oakland w Stanach Zjednoczonych Ameryki. Dąbrowa Górnicza jest drugą pod względem wielkości ?Dąbrową? na świecie, największą i najliczniejszą Dąbrową w Polsce i w Europie, to 9 miasto w Polsce pod względem zajmowanej powierzchni, jest 27 miastem w Polsce pod względem liczby mieszkańców, z największą ilością terenów zielonych, z 3 jeziorami, miastem młodym bez historycznego balastu. Program ?Dębowy Świat? ma następujące zadania: edukacyjne, ekologiczne, integracyjne. Chcemy pokazać i zmienić wizerunek miasta z przemysłowego na rekreacyjno-turystyczny. Chcemy uporządkować współpracę zagraniczną, jest kilka miast partnerskich. Następnie zaprezentowano krótki film, pokazujący najciekawsze miejsca w naszym mieście, który prezentowany jest na monitorach, na lotnisku w Pyrzowicach. Inne spoty telewizyjne promujące miasto to: dla projektu budowy Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego dla Dzieci Słabowidzacych i Niedowidzących, reklamówka dla Górnośląskiego Związku Metropolitalnego. W ramach promocji miasta wydano również mapkę rowerową, którą rozdawano rowerzystom podczas różnych imprez. Wszystkie materiały promocyjne, które już zaczynają wychodzić będą oznaczone pieczątką ?dębowy świat?. artykul w PD -> http://www.dabrowa-gornicza.pl/pub/files/P...stopad_2007.pdf i dzisiejsze: CYTAT ![]() ![]() Gminy mają światowe ambicje w kreowaniem wizerunku dziś Odkąd z Zagłębia poznikały kopalnie, miasta starają się znaleźć dla siebie inne znaki rozpoznawcze niż szyby górnicze. Szukają i... dość szybko zmieniają zdanie. Sosnowiec jeszcze niedawno był "miastem tęczowym", czego śladami są kolorowe elewacje kilku bloków w centrum. Jednak kiedy okazało się, że tęcza jest symbolem homoseksualizmu, ta forma promocji miasta przepadła. Za 27 tys. zł wynajęto wrocławską firmę, zajmującą się kreowaniem wizerunku gmin. Prace nad nową strategią trwają od września. Postawiono na miasto targowo-wystawiennicze, którym stanie się Sosnowiec od stycznia przyszłego roku. - Dzięki targom Expo Silesia, które będą w kraju drugimi pod względem wielkości po poznańskich, chcemy przyciągnąć turystę biznesowego - mówi Grzegorz Dąbrowski z Urzędu Miejskiego. Sosnowiec ma się kojarzyć się z nowymi technologiami, centrami biznesu i parkami technologicznymi, nowymi formami sztuki (np. industrialnej) oraz ważnymi wydarzeniami sportowymi. Wrocławska firma proponuje przeprowadzenie dużych imprez, np. mistrzostw gier komputerowych, festiwalu muzyki. Budżet wydziału promocji ma w przyszłym roku wynieść niecałe 0,5 mln złotych. - Mamy nadzieję, że powstanie system identyfikacji wizualnej, który pozwoli na bardzo szybkie rozpoznanie marki Sosnowca - dodaje Grzegorz Dąbrowski. Mieszkańcy podchodzą do sprawy z mniejszym entuzjazmem. - Co z tego, że powstanie strategia promocji, skoro miasto wygląda kiepsko. Wystarczy przejść się po centrum. Pokrzywione płyty chodników, zdewastowane przejścia podziemne, dziury w jezdniach, korki w godzinach szczytu - mówi Adam Pietruszka ze Środuli. Natomiast symbolem Dąbrowy Górniczej przez ostatnie lata jest maskotka, Bóbr Dąbrowiak. Pluszowe zwierzątko otrzymują goście i uczestnicy imprez sportowych, promocyjnych i charytatywnych. Bóbr doczekał się także odlewu z brązu, który stoi w fontannie w centrum miasta. Władze postanowiły jednak zmienić symbol. Zgodnie z przyjętą strategią do 2020 roku miasto ma stać się Dębową Dąbrową. - Chcemy tworzyć nowy wizerunek miasta w oparciu o zrównoważony rozwój i wychowanie ekologiczne oraz promocję życia zgodnego z przyrodą. Inwestycją spinającą projekt będzie Światowe Centrum Dębowe, najciekawszy obiekt w Polsce i jeden z najważniejszych ośrodków edukacyjnych w Europie - zapowiada Piotr Czyżewski z firmy Media Partner, która przygotowała nową koncepcję za 50 tys. zł (razem z portalem internetowym Dębowy Świat, który ruszy od stycznia). Co na to mieszkańcy? Większości bóbr się podobał i nie widzą powodów do zmian.- Boję się, że nie wystarczy czasu, by zrealizować wszystkie założenia nowej promocji, bo jeśli zmienią się władze po kolejnych wyborach, pojawią się kolejne pomysły - mówi Barbara Olawa, mieszkanka centrum. Maskotka to podstawa Wyrazista maskotka to dziś połowa sukcesu marketingowego i miasta tworzą własne symbole. Czerwone, uśmiechnięte jabłko o nazwie "Ostrószko" stało się maskotką Ostrowa Wielkopolskiego. Jabłko królewskie jest zresztą w herbie tego miasta. Maskotką Kędzierzyna-Koźla został sympatyczny Koziołek, a od ponad dwóch lat oficjalną maskotką Lublińca jest Lubiś, który przypomina widniejącego w herbie miasta orła. Lubiś jest ozdobą wielu urzędów i domów, otrzymują go osoby zasłużone dla miasta, wyróżniający się uczniowie oraz organizacje, które promują miasto. Sebastian Reńca - POLSKA Dziennik Zachodni najwazniejsza konsekwencja, zeby sie nie okazalo ze projekt zostanie porzucony jak nasz biedny bobr ![]() zaciekawilo mnie co to za centrum i czy juz maja domene a tu otworzyla mi sie od razu strona ![]() http://www.debowyswiat.pl/ zajrzyjcie tu http://www.debowyswiat.pl/index.php?1,12,e...,parktematyczny i tu http://www.debowyswiat.pl/index.php?1,11,edukacja,debowyplac no zobaczymy jak z realizacja ?=ż CYTAT Dr hab. Adam Rostański Katowice, 2007-08-13
Uniwersytet Śląski Wydział Biologii i Ochrony Środowiska Ul. Jagiellońska 28 40-032 Katowice Opinia na temat programu ?Dębowy Świat w Dąbrowie Górniczej? na podstawie zało?eń strategii promocji miasta opracowanej przez Agencję Reklamową Media Partner, przy uwzględnieniu walorów przyrodniczych miasta Dąbrowa Górnicza nale?y do największych miejscowości w województwie śląskim i stanowi najwa?niejszą jednostkę miejską we wschodniej części aglomeracji górnośląskiej. Powierzchnia (9 miejsce w kraju), potencjał przyrodniczy, gospodarczy i demograficzny sprawia, ?e koniecznym dla prawidłowego zarządzania tym miastem jest wypracowanie wizji jego przyszłości, w oparciu o długofalową (wieloletnią) strategię rozwoju. Wizja i strategia rozwoju miasta powinny być pełne, wieloaspektowe i dą?yć do wykreowania jednostki miejskiej o nale?nej jej randze w skali regionu i kraju, ?przyjaznej? jego mieszkańcom, posiadającej swą wyraźną to?samość i funkcjonującej w harmonii z bogatym tu środowiskiem przyrodniczym, wykorzystując w pełni zasady ?zrównowa?onego rozwoju?. W tym aspekcie przedstawione do oceny: Zało?enia Programu ?Dębowy Świat w Dąbrowie Górniczej? oraz ?Zało?enia strategii promocji miasta Dąbrowa Górnicza w oparciu o program ?Dębowy Świat w Dąbrowie Górniczej?, wydają się być niezwykle aktualne i interesujące jako jeden z przyszłych kierunków rozwoju miasta. 1. Dębowy Świat w Dąbrowie Górniczej - Zało?enia Programu i Scenariusz Działań ? obejmuje problematykę aktualnego statusu miasta na tle jego dość krótkiej (ponad 90 letniej) historii, związanej z rozwojem, a obecnie zanikiem działalności przemysłowej. Nawiązuje do tego hasło: Koniec z Górniczą - Czas na DĄBROWĘ! Autorzy zwracają uwagę na potrzebę wytworzenia nowej to?samości miasta, które sprostać powinno wyzwaniom XXI wieku i akcentują podstawy ? 3 filary tego przedsięwzięcia opierające się o odpowiednie cele: A. Integrację rozumianą jako otwartość w zakresie współpracy z partnerami zewnętrznymi (z sąsiednimi miastami, współpracę regionalną, w kraju, w Europie, na Świecie), której celami są: integracja społeczności lokalnej wokół działań zmierzających do nadania miastu nowej to?samości; nawiązanie i kontynuowanie przez miasto współpracy zewnętrznej oraz uczynienie miasta miejscem spotkań i współpracy ró?nych forów wymiany myśli, kultury, technologii i biznesu i in. Ten kierunek wydaje się nowatorski, oryginalny i godny wyró?nienia i poparcia. B. Ekologię rozumianą jako tworzenie harmonijnych stref ?ycia mieszkańców w zakresie promocji i wdra?ania nowoczesnych ekologicznych rozwiązań; stworzenia wizerunku miasta nowoczesnego opartego o modele ekorozwoju oraz poszukiwania właściwego miejsca człowieka w środowisku naturalnym. Celem tego kierunku jest m.in. uczynienie Dąbrowy Górniczej liderem w zakresie stosowania nowoczesnych ekologicznych rozwiązań. C. Edukację rozumianą jako innowacyjność w zakresie rozwoju edukacji ekologicznej i wspieranie nowych przyjaznych środowisku technologii; tworzenia przedsięwzięć i instytucji na miarę XXI wieku oraz zwiększania roli rekreacji, wypoczynku, sportu i dostępu do kultury i rozrywki, gdzie głównym celem jest uczynienie Dąbrowy Górniczej miastem najbardziej w Polsce dbającym o rozwój edukacji ekologicznej (na wszystkich poziomach kształcenia) i wspieranie nowych technologii, przyjaznych środowisku. Autorzy Programu proponują Scenariusz działań na najbli?sze i dalsze lata. Do najwa?niejszych zało?eń scenariusza nale?y z pewnością zaliczyć rozpoczęcie prac nad skorelowaniem programu ze Strategią dla Dąbrowy Górniczej na lata 2007-2020, co wydaje się podstawowym i pilnym do wykonania zadaniem. Scenariusz zakłada szereg właściwie dobranych czynności, niezbędnych dla wdro?enia Programu. Wa?nym jest tak?e zakładane przez autorów dotarcie do najszerszych grup odbiorców Programu przez wielotorowe reklamowanie go w środowisku (np.: reklama na stronie internetowej ?Dębowego Świata?, reklama w folderach promocyjnych, mediach oraz na konferencjach prasowych itp.). Interesującą inicjatywą jest tak?e próba zaproszenia do współpracy organizacji pozarządowych i innych podmiotów z terytorium Polski (tak?e studentów ? mieszkańców Dąbrowy Górniczej), mogących wesprzeć tę inicjatywę, a tak?e otwarcie się na współpracę z ośrodkami edukacji ekologicznej, ośrodkami metodycznymi oraz specjalistami tworzącymi programy edukacyjne dla dzieci i młodzie?y. Tu tak?e zwrócić uwagę nale?y na pomysł zorganizowania cyklicznych olimpiad, konkursów, których finały mogłyby odbywać się w Dąbrowie Górniczej. Bardzo cenną wydaje się inicjatywa stworzenia patronatu szkolnego nad zasobami ekologicznymi miasta. Wymaga to jednak dogłębnego przemyślenia i stworzenia atrakcyjnego, właściwego merytorycznie programu dla młodzie?y szkolnej. Wa?ne dla celów Programu jest przygotowanie i przeprowadzenie jeszcze w roku 2007 konferencji - spotkania polskich Dębowych Miast i Gmin o proponowanej nazwie ?I Forum Ekologiczne Dębowych Miast?, którego efektem miałoby być nawiązanie trwałej współpracy z Dębowymi Miastami, partnerami społecznymi oraz organizacjami pozarządowymi, opartej o podstawowe 3 filary programu. Godne poparcia są tak?e inne inicjatywy zawarte w tym dość ambitnym Programie, a m.in. organizacja Europejskiego Forum Ekologicznego Dębowych Miast i nawiązanie współpracy z zagranicznymi organizacjami ekologicznymi, a tak?e promocja przez miasto i zainteresowane podmioty walorów ekologiczno-turystycznych miasta, informowanie o ekologicznych rozwiązaniach stosowanych przez lokalne przedsiębiorstwa, rozbudowa ście?ek rowerowych i ich promocja, inwestycja w bazę turystyczną miasta w miejscach atrakcyjnych, które są przyrodniczym wyró?nikiem Dąbrowy Górniczej. W pełni zgodne z ideą Programu i warte poparcia są inicjatywy autorów w zakresie scenariusza działań dla Urzędu Miasta w Dąbrowie Górniczej na przyszłość, z których najwa?niejsze to: - Budowa i otwarcie Dębowego Placu, - Zainicjowanie budowy Parku Tematycznego ?Dębowy Świat w Dąbrowie Górniczej? , jak piszą autorzy ? ?..wyjątkowego na skalę środkowo-europejską, nowoczesnego ośrodka edukacyjno-rozrywkowego i wystawienniczego..?. 2. Zało?enia strategii promocji miasta Dąbrowa Górnicza w oparciu o program ?Dębowy Świat? oraz nowopowstającą strategię rozwoju miasta składa się z: analizy stanu aktualnego (część pierwsza), wizji będącej wynikiem przemyśleń i pomysłów na promocję miasta (część druga) oraz z wykazu konkretnych sposobów jej realizacji (część trzecia). W części pierwszej autorzy dokonują analizy stanu aktualnego (zastanego) miasta w oparciu o jego potencjał przyrodniczo-geograficzny, potencjał gospodarczy, kulturalny, sportoworekreacyjny. Forma samego dokumentu powoduje, ?e jest on zwięzły i lakoniczny i nie wyczerpuje poruszanych zagadnień, jedynie je sygnalizując. Potencjał przyrodniczy ogranicza się do wymienienia tylko, często nie najwa?niejszych atrakcji przyrody z terenu miasta. Przy rozszerzeniu tych zagadnień warto oprzeć się na obszernej waloryzacji przyrodniczej miasta (w posiadaniu Urzędu Miejskiego), Projektu Ochrony Parku Krajobrazowego ?Orlich Gniazd? (w posiadaniu Dyrekcji Zespołu Parków Krajobrazowych Województwa Śląskiego w Będzinie), czy choćby do wydanego 1996 roku ?Przewodnika przyrodniczego po Dąbrowie Górniczej? pod redakcją prof. Floriana Celińskiego. Zastanawiające jest u?ycie terminu ? ?potencjał geograficzny?, które w tym kontekście oznacza raczej potencjał lokalizacyjny. Środowisko geograficzne jest podstawową i nierozerwalną częścią przyrody (potencjału przyrodniczego). Potencjał dębowy, tu raczej ?dębowy? nale?y umieścić w cudzysłowie, odnosi się do podstaw całości Projektu i Strategii Promocji miasta. Potencjał ten wraz marką i wizerunkiem miasta wyartykułowany jest poprawnie. W części drugiej dokumentu ? ?Opis stanu po?ądanego? autorzy przedstawili dość jasno ambitny w zało?eniach cel strategiczny Programu, akcentując potrzebę nowej marki ? nowego wizerunku miasta w oparciu o 3 główne filary Programu Dębowy Świat (Integracja, Ekologia, Edukacja ? patrz wy?ej), omawiając dla ka?dego z nich odpowiednio sformułowane cele szczegółowe. Zało?eniom tym mo?na tylko przyklasnąć i je w pełni poprzeć. Nie wiem jednak czy tak ambitny program uda się w całości zrealizować? Część trzecią Zało?eń stanowi dość szczegółowy opis narzędzi realizacji strategii. Grupy docelowe realizacji strategii potraktowane są dość szeroko i nale?y mieć nadzieję na ich przyszłą aktywizację (to bardzo odpowiedzialne i pracochłonne zadanie). Wśród instrumentów realizacji Strategii autorzy wymieniają m.in.: współpracę, narzędzie edukacyjne, promowanie działań proekologicznych, promowanie nowej przestrzeni miejskiej oraz działania komunikacyjne. Wszystkie wy?ej wymienione instrumenty potraktowane są bardzo ogólnie i przy tworzeniu Strategii wymagają uszczegółowienia. Podsumowanie: Strategia promocji powinna stanowić całościowy system, który umo?liwi władzom miasta oraz osobom odpowiedzialnym za jego promocję, zintegrowane, czytelne i dobrze zorganizowane działania promocyjne. Z drugiej strony strategia pozwala włączyć w takie działania przedstawicieli mieszkańców miasta oraz lokalne podmioty biznesu. Przedstawione dokumenty cechuje nowatorskie i szerokie podejście do zmiany wizerunku miasta oraz chęć tworzenia nowej jakościowo, przyjaznej przyrodzie i mieszkańcom, wizji rozwoju Dąbrowy Górniczej. Niewiele jednak znalazło się odniesień do wysokich walorów przyrodniczych, istniejących na obszarze miasta, co zgodne byłoby z proponowaną zmianą jego wizerunku z przemysłowego na ?ekologiczny?. Wa?ne jest to ze względu na zakres i kierunki rozwoju infrastruktury miasta. Czasem niewiele środków potrzeba na realizację szczytnych zadań ochrony przyrody i ??ycia z nią w zgodzie?. Bogata dokumentacja zasobów przyrody miasta istnieje i nale?y ją wykorzystać w planowaniu kierunków rozwoju miasta w myśl zasad zrównowa?onego rozwoju. Rozumiem, ?e przedstawione do opinii dokumenty, ze względu na ograniczoną objętość i charakter informacyjny, nie mogą wyczerpać wszystkich zagadnień w pełni. Popieram autorów Projektu za oryginalne i nowatorskie podejście do zmiany wizerunku miasta. Nale?y mieć tylko nadzieję, ?e Projekt wchodząc w ?ycie otworzy nowe horyzonty rozwoju miasta w przyszłości. Dr hab. Adam Rostański -------------------- ![]() |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
![]() Sun of a beach ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 202 Dołączył: nie, 18 lis 07 Nr użytkownika: 883 Płeć: Mężczyzna GG: 6460675 Skype: peterek.fm ![]() |
Błagam pisz normalnie bo tego się czytać nie da.
A żeby nie było off-topu. Wiadomo może gdzie będzie ten kolaż po dniach Dąbrowy ? Może w Sztygarce ? -------------------- "Słońce lśni, mieni się, jak ze złota sztabka, trafia szlag, że nie można go skraść"
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 393 Dołączył: nie, 19 lut 06 Skąd: DG Nr użytkownika: 187 ![]() |
Wiadomo może gdzie będzie ten kolaż po dniach Dąbrowy ? Może w Sztygarce ? Dlaczego nie, choć może to gospodarze czyli Zespół Szkół Technicznych będzie chciał go mieć u siebie, a może w Pałacu Kultury Zagłębia, może na Hali Centrum. pomysłów dużo, czasu 100 dni do utworzenia obrazu do dzieła ![]() kuraś:no comment |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: sobota, 11 października 2025 - 17:49 |