IPB

Witaj Gościu ( Zaloguj | Rejestruj )

> Dębowy Świat, wizerunek miasta
:)
post śro, 12 gru 2007 - 10:59
Post #1


IX :)
********

Grupa: ADMINISTRATOR
Postów: 9,260
Dołączył: pią, 15 sie 03
Skąd: DG IX
Nr użytkownika: 8
Płeć: Mężczyzna
GG: 1234567 status gadu-gadu
Skype: test status skype
Tlen: test status tlen



chyba juz mozna zalozyc nowy temat

dla przypomnienia co juz wiemy:
CYTAT
Protokół Nr 13/07
z posiedzenia Komisji Rozwoju i Promocji Miasta w dniu 21 września 2007 roku


Marcin Bazylak- Naczelnik Wydziału Strategii, Promocji, Kultury i Sportu:

W ramach strategii promocyjnej opracowano projekt ?Dębowy Świat?.
W herbie Dąbrowy Górniczej w pierwszym członie mamy Dąbrowę, występuje ona w postaci 3 żołędzi. Nawiązanie do tego motywu przewodniego jakim jest dąb jest istotne, dlatego, że w nowoczesnej promocji miast ważne jest zbudowanie opowieści. Mamy krótką historię praw miejskich od 1916 roku, to nie mamy się czego wstydzić, jeżeli historia wywodzi się od dębu rosnącego na terenie naszego miasta.
Słowo ?Dąbrowa? jest powtarzane w językach wszystkich jakie są na świecie, w samej Polsce jest ok. 300 miast i wsi, które swoją nazwę wywodzą od dębu. Największą ?Dąbrową? na świecie jest Oakland w Stanach Zjednoczonych Ameryki.
Dąbrowa Górnicza jest drugą pod względem wielkości ?Dąbrową? na świecie, największą i najliczniejszą Dąbrową w Polsce i w Europie, to 9 miasto w Polsce pod względem zajmowanej powierzchni, jest 27 miastem w Polsce pod względem liczby mieszkańców, z największą ilością terenów zielonych, z 3 jeziorami, miastem młodym bez historycznego balastu.
Program ?Dębowy Świat? ma następujące zadania: edukacyjne, ekologiczne, integracyjne. Chcemy pokazać i zmienić wizerunek miasta z przemysłowego na rekreacyjno-turystyczny.
Chcemy uporządkować współpracę zagraniczną, jest kilka miast partnerskich.

Następnie zaprezentowano krótki film, pokazujący najciekawsze miejsca w naszym mieście, który prezentowany jest na monitorach, na lotnisku w Pyrzowicach.
Inne spoty telewizyjne promujące miasto to: dla projektu budowy Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego dla Dzieci Słabowidzacych i Niedowidzących, reklamówka dla Górnośląskiego Związku Metropolitalnego.
W ramach promocji miasta wydano również mapkę rowerową, którą rozdawano rowerzystom podczas różnych imprez.
Wszystkie materiały promocyjne, które już zaczynają wychodzić będą oznaczone pieczątką ?dębowy świat?.


artykul w PD -> http://www.dabrowa-gornicza.pl/pub/files/P...stopad_2007.pdf

i dzisiejsze:

CYTAT




Gminy mają światowe ambicje w kreowaniem wizerunku
dziś

Odkąd z Zagłębia poznikały kopalnie, miasta starają się znaleźć dla siebie inne znaki rozpoznawcze niż szyby górnicze. Szukają i... dość szybko zmieniają zdanie.

Sosnowiec jeszcze niedawno był "miastem tęczowym", czego śladami są kolorowe elewacje kilku bloków w centrum. Jednak kiedy okazało się, że tęcza jest symbolem homoseksualizmu, ta forma promocji miasta przepadła. Za 27 tys. zł wynajęto wrocławską firmę, zajmującą się kreowaniem wizerunku gmin. Prace nad nową strategią trwają od września. Postawiono na miasto targowo-wystawiennicze, którym stanie się Sosnowiec od stycznia przyszłego roku.

- Dzięki targom Expo Silesia, które będą w kraju drugimi pod względem wielkości po poznańskich, chcemy przyciągnąć turystę biznesowego - mówi Grzegorz Dąbrowski z Urzędu Miejskiego.

Sosnowiec ma się kojarzyć się z nowymi technologiami, centrami biznesu i parkami technologicznymi, nowymi formami sztuki (np. industrialnej) oraz ważnymi wydarzeniami sportowymi. Wrocławska firma proponuje przeprowadzenie dużych imprez, np. mistrzostw gier komputerowych, festiwalu muzyki. Budżet wydziału promocji ma w przyszłym roku wynieść niecałe 0,5 mln złotych.

- Mamy nadzieję, że powstanie system identyfikacji wizualnej, który pozwoli na bardzo szybkie rozpoznanie marki Sosnowca - dodaje Grzegorz Dąbrowski.

Mieszkańcy podchodzą do sprawy z mniejszym entuzjazmem.

- Co z tego, że powstanie strategia promocji, skoro miasto wygląda kiepsko. Wystarczy przejść się po centrum. Pokrzywione płyty chodników, zdewastowane przejścia podziemne, dziury w jezdniach, korki w godzinach szczytu - mówi Adam Pietruszka ze Środuli.

Natomiast symbolem Dąbrowy Górniczej przez ostatnie lata jest maskotka, Bóbr Dąbrowiak. Pluszowe zwierzątko otrzymują goście i uczestnicy imprez sportowych, promocyjnych i charytatywnych. Bóbr doczekał się także odlewu z brązu, który stoi w fontannie w centrum miasta. Władze postanowiły jednak zmienić symbol. Zgodnie z przyjętą strategią do 2020 roku miasto ma stać się Dębową Dąbrową.

- Chcemy tworzyć nowy wizerunek miasta w oparciu o zrównoważony rozwój i wychowanie ekologiczne oraz promocję życia zgodnego z przyrodą. Inwestycją spinającą projekt będzie Światowe Centrum Dębowe, najciekawszy obiekt w Polsce i jeden z najważniejszych ośrodków edukacyjnych w Europie - zapowiada Piotr Czyżewski z firmy Media Partner, która przygotowała nową koncepcję za 50 tys. zł (razem z portalem internetowym Dębowy Świat, który ruszy od stycznia).

Co na to mieszkańcy? Większości bóbr się podobał i nie widzą powodów do zmian.- Boję się, że nie wystarczy czasu, by zrealizować wszystkie założenia nowej promocji, bo jeśli zmienią się władze po kolejnych wyborach, pojawią się kolejne pomysły - mówi Barbara Olawa, mieszkanka centrum.


Maskotka to podstawa

Wyrazista maskotka to dziś połowa sukcesu marketingowego i miasta tworzą własne symbole.

Czerwone, uśmiechnięte jabłko o nazwie "Ostrószko" stało się maskotką Ostrowa Wielkopolskiego. Jabłko królewskie jest zresztą w herbie tego miasta. Maskotką Kędzierzyna-Koźla został sympatyczny Koziołek, a od ponad dwóch lat oficjalną maskotką Lublińca jest Lubiś, który przypomina widniejącego w herbie miasta orła. Lubiś jest ozdobą wielu urzędów i domów, otrzymują go osoby zasłużone dla miasta, wyróżniający się uczniowie oraz organizacje, które promują miasto.

Sebastian Reńca - POLSKA Dziennik Zachodni


najwazniejsza konsekwencja, zeby sie nie okazalo ze projekt zostanie porzucony jak nasz biedny bobr smile.gif

zaciekawilo mnie co to za centrum i czy juz maja domene a tu otworzyla mi sie od razu strona smile.gif

http://www.debowyswiat.pl/

zajrzyjcie tu http://www.debowyswiat.pl/index.php?1,12,e...,parktematyczny i tu http://www.debowyswiat.pl/index.php?1,11,edukacja,debowyplac

no zobaczymy jak z realizacja


?=ż
CYTAT
Dr hab. Adam Rostański Katowice, 2007-08-13
Uniwersytet Śląski
Wydział Biologii i Ochrony Środowiska
Ul. Jagiellońska 28
40-032 Katowice
Opinia na temat programu ?Dębowy Świat w Dąbrowie Górniczej?
na podstawie zało?eń strategii promocji miasta
opracowanej przez Agencję Reklamową Media Partner,
przy uwzględnieniu walorów przyrodniczych miasta
Dąbrowa Górnicza nale?y do największych miejscowości w województwie śląskim i
stanowi najwa?niejszą jednostkę miejską we wschodniej części aglomeracji górnośląskiej.
Powierzchnia (9 miejsce w kraju), potencjał przyrodniczy, gospodarczy i demograficzny
sprawia, ?e koniecznym dla prawidłowego zarządzania tym miastem jest wypracowanie wizji
jego przyszłości, w oparciu o długofalową (wieloletnią) strategię rozwoju.
Wizja i strategia rozwoju miasta powinny być pełne, wieloaspektowe i dą?yć do wykreowania
jednostki miejskiej o nale?nej jej randze w skali regionu i kraju, ?przyjaznej? jego
mieszkańcom, posiadającej swą wyraźną to?samość i funkcjonującej w harmonii z bogatym
tu środowiskiem przyrodniczym, wykorzystując w pełni zasady ?zrównowa?onego rozwoju?.
W tym aspekcie przedstawione do oceny: Zało?enia Programu ?Dębowy Świat w
Dąbrowie Górniczej? oraz ?Zało?enia strategii promocji miasta Dąbrowa Górnicza w oparciu
o program ?Dębowy Świat w Dąbrowie Górniczej?, wydają się być niezwykle aktualne i
interesujące jako jeden z przyszłych kierunków rozwoju miasta.
1. Dębowy Świat w Dąbrowie Górniczej - Zało?enia Programu i Scenariusz Działań ?
obejmuje problematykę aktualnego statusu miasta na tle jego dość krótkiej (ponad 90 letniej)
historii, związanej z rozwojem, a obecnie zanikiem działalności przemysłowej. Nawiązuje do
tego hasło: Koniec z Górniczą - Czas na DĄBROWĘ!
Autorzy zwracają uwagę na potrzebę wytworzenia nowej to?samości miasta, które sprostać
powinno wyzwaniom XXI wieku i akcentują podstawy ? 3 filary tego przedsięwzięcia
opierające się o odpowiednie cele:
A. Integrację rozumianą jako otwartość w zakresie współpracy z partnerami zewnętrznymi (z
sąsiednimi miastami, współpracę regionalną, w kraju, w Europie, na Świecie), której celami
są: integracja społeczności lokalnej wokół działań zmierzających do nadania miastu nowej
to?samości; nawiązanie i kontynuowanie przez miasto współpracy zewnętrznej oraz
uczynienie miasta miejscem spotkań i współpracy ró?nych forów wymiany myśli, kultury,
technologii i biznesu i in.
Ten kierunek wydaje się nowatorski, oryginalny i godny wyró?nienia i poparcia.
B. Ekologię rozumianą jako tworzenie harmonijnych stref ?ycia mieszkańców w zakresie
promocji i wdra?ania nowoczesnych ekologicznych rozwiązań; stworzenia wizerunku miasta
nowoczesnego opartego o modele ekorozwoju oraz poszukiwania właściwego miejsca
człowieka w środowisku naturalnym. Celem tego kierunku jest m.in. uczynienie Dąbrowy
Górniczej liderem w zakresie stosowania nowoczesnych ekologicznych rozwiązań.
C. Edukację rozumianą jako innowacyjność w zakresie rozwoju edukacji ekologicznej i
wspieranie nowych przyjaznych środowisku technologii; tworzenia przedsięwzięć i instytucji
na miarę XXI wieku oraz zwiększania roli rekreacji, wypoczynku, sportu i dostępu do kultury
i rozrywki, gdzie głównym celem jest uczynienie Dąbrowy Górniczej miastem najbardziej w
Polsce dbającym o rozwój edukacji ekologicznej (na wszystkich poziomach kształcenia) i
wspieranie nowych technologii, przyjaznych środowisku.
Autorzy Programu proponują Scenariusz działań na najbli?sze i dalsze lata. Do
najwa?niejszych zało?eń scenariusza nale?y z pewnością zaliczyć rozpoczęcie prac nad
skorelowaniem programu ze Strategią dla Dąbrowy Górniczej na lata 2007-2020, co wydaje
się podstawowym i pilnym do wykonania zadaniem. Scenariusz zakłada szereg właściwie
dobranych czynności, niezbędnych dla wdro?enia Programu.
Wa?nym jest tak?e zakładane przez autorów dotarcie do najszerszych grup odbiorców
Programu przez wielotorowe reklamowanie go w środowisku (np.: reklama na stronie
internetowej ?Dębowego Świata?, reklama w folderach promocyjnych, mediach oraz na
konferencjach prasowych itp.).
Interesującą inicjatywą jest tak?e próba zaproszenia do współpracy organizacji
pozarządowych i innych podmiotów z terytorium Polski (tak?e studentów ? mieszkańców
Dąbrowy Górniczej), mogących wesprzeć tę inicjatywę, a tak?e otwarcie się na współpracę z
ośrodkami edukacji ekologicznej, ośrodkami metodycznymi oraz specjalistami tworzącymi
programy edukacyjne dla dzieci i młodzie?y. Tu tak?e zwrócić uwagę nale?y na pomysł
zorganizowania cyklicznych olimpiad, konkursów, których finały mogłyby odbywać się w
Dąbrowie Górniczej. Bardzo cenną wydaje się inicjatywa stworzenia patronatu szkolnego nad
zasobami ekologicznymi miasta. Wymaga to jednak dogłębnego przemyślenia i stworzenia
atrakcyjnego, właściwego merytorycznie programu dla młodzie?y szkolnej.
Wa?ne dla celów Programu jest przygotowanie i przeprowadzenie jeszcze w roku 2007
konferencji - spotkania polskich Dębowych Miast i Gmin o proponowanej nazwie ?I Forum
Ekologiczne Dębowych Miast?, którego efektem miałoby być nawiązanie trwałej
współpracy z Dębowymi Miastami, partnerami społecznymi oraz organizacjami
pozarządowymi, opartej o podstawowe 3 filary programu.
Godne poparcia są tak?e inne inicjatywy zawarte w tym dość ambitnym Programie, a m.in.
organizacja Europejskiego Forum Ekologicznego Dębowych Miast i nawiązanie
współpracy z zagranicznymi organizacjami ekologicznymi, a tak?e promocja przez miasto i
zainteresowane podmioty walorów ekologiczno-turystycznych miasta, informowanie o
ekologicznych rozwiązaniach stosowanych przez lokalne przedsiębiorstwa, rozbudowa
ście?ek rowerowych i ich promocja, inwestycja w bazę turystyczną miasta w miejscach
atrakcyjnych, które są przyrodniczym wyró?nikiem Dąbrowy Górniczej.
W pełni zgodne z ideą Programu i warte poparcia są inicjatywy autorów w zakresie
scenariusza działań dla Urzędu Miasta w Dąbrowie Górniczej na przyszłość, z których
najwa?niejsze to:
- Budowa i otwarcie Dębowego Placu,
- Zainicjowanie budowy Parku Tematycznego ?Dębowy Świat w Dąbrowie Górniczej? , jak
piszą autorzy ? ?..wyjątkowego na skalę środkowo-europejską, nowoczesnego ośrodka
edukacyjno-rozrywkowego i wystawienniczego..?.
2. Zało?enia strategii promocji miasta Dąbrowa Górnicza w oparciu o program ?Dębowy
Świat? oraz nowopowstającą strategię rozwoju miasta składa się z: analizy stanu aktualnego
(część pierwsza), wizji będącej wynikiem przemyśleń i pomysłów na promocję miasta (część
druga) oraz z wykazu konkretnych sposobów jej realizacji (część trzecia).
W części pierwszej autorzy dokonują analizy stanu aktualnego (zastanego) miasta w oparciu o
jego potencjał przyrodniczo-geograficzny, potencjał gospodarczy, kulturalny, sportoworekreacyjny.
Forma samego dokumentu powoduje, ?e jest on zwięzły i lakoniczny i nie wyczerpuje
poruszanych zagadnień, jedynie je sygnalizując. Potencjał przyrodniczy ogranicza się do
wymienienia tylko, często nie najwa?niejszych atrakcji przyrody z terenu miasta. Przy
rozszerzeniu tych zagadnień warto oprzeć się na obszernej waloryzacji przyrodniczej miasta
(w posiadaniu Urzędu Miejskiego), Projektu Ochrony Parku Krajobrazowego ?Orlich
Gniazd? (w posiadaniu Dyrekcji Zespołu Parków Krajobrazowych Województwa Śląskiego w
Będzinie), czy choćby do wydanego 1996 roku ?Przewodnika przyrodniczego po Dąbrowie
Górniczej? pod redakcją prof. Floriana Celińskiego.
Zastanawiające jest u?ycie terminu ? ?potencjał geograficzny?, które w tym kontekście
oznacza raczej potencjał lokalizacyjny. Środowisko geograficzne jest podstawową i
nierozerwalną częścią przyrody (potencjału przyrodniczego).
Potencjał dębowy, tu raczej ?dębowy? nale?y umieścić w cudzysłowie, odnosi się do podstaw
całości Projektu i Strategii Promocji miasta. Potencjał ten wraz marką i wizerunkiem miasta
wyartykułowany jest poprawnie.
W części drugiej dokumentu ? ?Opis stanu po?ądanego? autorzy przedstawili dość jasno
ambitny w zało?eniach cel strategiczny Programu, akcentując potrzebę nowej marki ?
nowego wizerunku miasta w oparciu o 3 główne filary Programu Dębowy Świat (Integracja,
Ekologia, Edukacja ? patrz wy?ej), omawiając dla ka?dego z nich odpowiednio sformułowane
cele szczegółowe. Zało?eniom tym mo?na tylko przyklasnąć i je w pełni poprzeć. Nie wiem
jednak czy tak ambitny program uda się w całości zrealizować?
Część trzecią Zało?eń stanowi dość szczegółowy opis narzędzi realizacji strategii.
Grupy docelowe realizacji strategii potraktowane są dość szeroko i nale?y mieć nadzieję na
ich przyszłą aktywizację (to bardzo odpowiedzialne i pracochłonne zadanie).
Wśród instrumentów realizacji Strategii autorzy wymieniają m.in.: współpracę, narzędzie
edukacyjne, promowanie działań proekologicznych, promowanie nowej przestrzeni miejskiej
oraz działania komunikacyjne. Wszystkie wy?ej wymienione instrumenty potraktowane są
bardzo ogólnie i przy tworzeniu Strategii wymagają uszczegółowienia.
Podsumowanie:
Strategia promocji powinna stanowić całościowy system, który umo?liwi władzom miasta
oraz osobom odpowiedzialnym za jego promocję, zintegrowane, czytelne i dobrze
zorganizowane działania promocyjne. Z drugiej strony strategia pozwala włączyć w takie
działania przedstawicieli mieszkańców miasta oraz lokalne podmioty biznesu.
Przedstawione dokumenty cechuje nowatorskie i szerokie podejście do zmiany wizerunku
miasta oraz chęć tworzenia nowej jakościowo, przyjaznej przyrodzie i mieszkańcom, wizji
rozwoju Dąbrowy Górniczej. Niewiele jednak znalazło się odniesień do wysokich walorów
przyrodniczych, istniejących na obszarze miasta, co zgodne byłoby z proponowaną zmianą
jego wizerunku z przemysłowego na ?ekologiczny?. Wa?ne jest to ze względu na zakres
i kierunki rozwoju infrastruktury miasta. Czasem niewiele środków potrzeba na realizację
szczytnych zadań ochrony przyrody i ??ycia z nią w zgodzie?. Bogata dokumentacja zasobów
przyrody miasta istnieje i nale?y ją wykorzystać w planowaniu kierunków rozwoju miasta w
myśl zasad zrównowa?onego rozwoju.
Rozumiem, ?e przedstawione do opinii dokumenty, ze względu na ograniczoną objętość i
charakter informacyjny, nie mogą wyczerpać wszystkich zagadnień w pełni. Popieram
autorów Projektu za oryginalne i nowatorskie podejście do zmiany wizerunku miasta. Nale?y
mieć tylko nadzieję, ?e Projekt wchodząc w ?ycie otworzy nowe horyzonty rozwoju miasta w
przyszłości.
Dr hab. Adam Rostański


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
 
Start new topic
Odpowiedzi
Maryhna
post wto, 04 mar 2008 - 19:14
Post #2


UZYTKOWNIK
*****

Grupa: FdZD
Postów: 540
Dołączył: wto, 03 kwi 07
Skąd: Toruń/DG
Nr użytkownika: 652
Płeć: Kobieta
GG: 2636495 status gadu-gadu



hmmm "obywatelu" Kuraś !
Jak już "obywatel" wyzbędzie się resztek dębowej z organizmu to niech obywatel włoży głowę pod zimną nie-dębową kranówkę i ochłonie.
Owszem, można mieć zastrzeżenia do działalności na rzecz walki o dobro ludu dąbrowskiego ale od "towarzyszy" wymaga się i jednego o drugiego. A tym drugim są właśnie takie akcje. Czy się to "obywatelowi" podoba czy nie. Jak mają "zapier....ać" to w obu materiach.
Zdrowasiek za "ob." nie zmówię bom nie zwykła ale pomyślę ciepło o cierpiącym Kurasiu tongue.gif

PS: krytyka bardziej rzeczowa, mniej wulgarna i z ew. propozycjami ma lepszy odbiór wśród "urzędasów" niż wyżej wyrzygane przez Kurasia żale.


--------------------
Jeśli boga nie ma to dzięki bogu! Jeśli zaś bóg istnieje to broń nas panie boże!

www.zaglebiedabrowskie.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Posty w temacie
:)   Dębowy Świat   śro, 12 gru 2007 - 10:59
filip13   to mi sie nawet podoba tylko ciekawe czy wypali   śro, 12 gru 2007 - 18:39
szer   Wg mnie wypali jak wielbłądy na pustyni błędowskie...   śro, 12 gru 2007 - 18:56
darco   CYTAT(szer @ śro, 12 gru 2007 - 20:5...   czw, 13 gru 2007 - 00:36
szer   Ja to już się przygotowałem na to, że jak to zwykl...   czw, 13 gru 2007 - 00:58
pulsatilla1214   to może w ramach promocji dębowej Dąbrowy wreszcie...   czw, 13 gru 2007 - 01:29
Maryhna   z tym sadzeniem drzew to nie takie głupie :) trzeb...   czw, 13 gru 2007 - 07:32
georgeb   no spoko ale po co to komu, w mieście jest smród ...   czw, 13 gru 2007 - 19:22
Master   georgeb racja! Jak w mieście bedzie porządek i...   czw, 13 gru 2007 - 20:00
Dejmon   http://www.debowyswiat.pl/ Ta strona to marketing...   czw, 13 gru 2007 - 21:31
kursor   Dąbrowscy uczniowie próbują pobić rekord Guinnessa...   wto, 04 mar 2008 - 14:54
Józef Kuraś   Pokaz finałowy zaplanowano na 1 czerwca, podczas D...   wto, 04 mar 2008 - 18:38
Maryhna   hmmm "obywatelu" Kuraś ! Jak już ...   wto, 04 mar 2008 - 19:14
Józef Kuraś   PS: krytyka bardziej rzeczowa, mniej wulgarna i z ...   wto, 04 mar 2008 - 20:28
Maryhna   no comment   wto, 04 mar 2008 - 20:38
Józef Kuraś   CYTAT(Maryhna @ wto, 04 mar 2008 - 18...   wto, 04 mar 2008 - 20:57
kursor   Witam! Prośba do moderatorów, administratorów...   wto, 04 mar 2008 - 21:37
:)   Mimo wszystko w wiekszosci postow znajdzie sie cos...   wto, 04 mar 2008 - 22:37
Józef Kuraś   CYTAT(:) @ wto, 04 mar 2008 - 20...   śro, 05 mar 2008 - 19:38
kwintosz   A ja nie będę tak łaskawy, ostrzeżenie za post nie...   wto, 04 mar 2008 - 22:57
:)   Chcialem tego uniknac, ale skoro juz to musi byc s...   wto, 04 mar 2008 - 23:19
Peterek   Błagam pisz normalnie bo tego się czytać nie da. ...   śro, 05 mar 2008 - 20:03
kursor   CYTAT(Peterek @ śro, 05 mar 2008 - 20...   śro, 05 mar 2008 - 21:41
kursor   Witam! Fajny film na TVS o Dąbrowie Górniczej...   wto, 01 lip 2008 - 09:35
kwintosz   No fajnie fajnie. Wszystko byłoby ok i supe...   wto, 01 lip 2008 - 12:01
Arbas   CYTAT(kwintosz @ wto, 01 lip 2008 - 09...   wto, 01 lip 2008 - 17:07
michal_dg   CYTAT(Arbas @ wto, 01 lip 2008 - 17...   wto, 01 lip 2008 - 17:40
Maryhna   btw: mój znajomy się załapał na wywiad heh pozdra...   wto, 01 lip 2008 - 13:27
Patrimonium   filmik niezły i cały DŚ to nareszcie jakaś konskru...   pią, 04 lip 2008 - 09:34
kwintosz   Nie wiem o jaką magię forum a tymbardzie...   pią, 04 lip 2008 - 18:15
darco   Czy to nie jest pewien rodzaj schizofrenii: nie ma...   pią, 04 lip 2008 - 09:57
Patrimonium   o schizofreni i zakompleksieniu najlepiej świadczą...   pią, 04 lip 2008 - 10:40
darco   CYTAT(Patrimonium @ pią, 04 lip 2008 - 1...   pią, 04 lip 2008 - 11:46
Patrimonium   nic mnie nie obchodzi czym Ty się brzydzisz a czym...   pią, 04 lip 2008 - 11:54
Maryhna   hmmm wiecie co, moim zdaniem obaj się odrobinę zap...   pią, 04 lip 2008 - 13:56
Patrimonium   Nie mam żadnych pretensji do ludzi którzy do DG pr...   pią, 04 lip 2008 - 14:18
Maryhna   nie miałam na myśli Ciebie w sensie ślązaka tylko ...   pią, 04 lip 2008 - 14:54
kwintosz   Jaka "Silesia" jest rozpoznawana w ...   pią, 04 lip 2008 - 17:23
Patrimonium   magia forum nie tylko tego ale każdego... taka tro...   pią, 04 lip 2008 - 17:47
bzenek   Łomatko Już strach otworzyć jakiś temat aby si...   pią, 04 lip 2008 - 18:19
Arbas   Już wkrótce będzie się z czego nauczyć gdzie jest ...   sob, 05 lip 2008 - 18:59
Maryhna   zapewne w sosnowcu   pon, 07 lip 2008 - 01:37
darco   CYTAT(Maryhna @ pon, 07 lip 2008 - 01...   pon, 07 lip 2008 - 09:13
kursor   Witam! Proszę administratorów o przeniesienie...   pon, 07 lip 2008 - 12:12
:)   CYTATDębowe Miasto Agnieszka Stefaniak - Zubko / s...   śro, 15 kwi 2009 - 17:58
Bathurst   CYTATDębowy Maj Festiwal już za 62 dni! Zach...   czw, 28 lut 2013 - 12:37
Bathurst   Obraża mnie słowo efektywnie w tytule - Korea Półn...   pią, 15 mar 2013 - 22:25
Bathurst   CYTATOak is OK! Dąbrowa Górnicza będzie się pr...   pią, 29 mar 2013 - 22:00


Reply to this topicStart new topic
1 Użytkowników czyta ten temat (1 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 

Mapa forum
RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: sobota, 11 października 2025 - 17:40
FMDG - Razem od 2003
Dąbrowa Górnicza