IPB

Witaj Gościu ( Zaloguj | Rejestruj )

> Miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego miasta
kwintosz
post wto, 25 wrz 2007 - 20:45
Post #1


UZYTKOWNIK
******

Grupa: MODERATOR
Postów: 2,268
Dołączył: śro, 09 mar 05
Skąd: DG - Gołonóg
Nr użytkownika: 130
Płeć: Mężczyzna
GG: 3030588 status gadu-gadu



Dla niektórych może się wydać dziwny ten wątek a jednak.. Są to dokumenty bez których miasto niemalże
nie może należycie funkcjonować. Miasto podejmuje w nich decyzje na co dany teren jest przeznaczony.
Okazja do założenia tego wątku jest szczególna, a to dlatego iż na BIP pojawiły się projekty uchwał właśnie z
tym związane, w dodatku dla bardzo ważnych terenów w mieście.

Celem planu jest stworzenie prawa miejscowego pozwalającego na uzyskanie ładu przestrzennego i zrównoważonego rozwoju.

I tak (w skrócie jakiego terenu dotyczy i małe info - całość jak to już ma miejsce zawsze na forum, możecie zobaczyć na BIP, linki na dole):
QUOTE
w sprawie: przystąpienia do sporządzenia „Miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Dąbrowa Górnicza dla terenów położonych w rejonie linii kolejowej PKP Katowice - Warszawa, ul. Powstańców, Parku Zielona do granicy administracyjnej z Będzinem.”

W przedmiocie ustaleń planu, o którym mowa w § 1 ustala się :
a) przeznaczenie terenów oraz linie rozgraniczające tereny o różnym przeznaczeniu lub różnych zasadach zagospodarowania
b ) zasady ochrony i kształtowania ładu przestrzennego
c) zasady ochrony środowiska, przyrody i krajobrazu kulturowego
d) zasady ochrony dziedzictwa kulturowego i zabytków oraz dóbr kultury współczesnej
e) wymagania wynikające z potrzeb kształtowania przestrzeni publicznych
f) parametry i wskaźniki kształtowania zabudowy oraz zagospodarowania terenu, w tym linie zabudowy, gabaryty obiektów i wskaźniki intensywności zabudowy
g) granice i sposoby zagospodarowania terenów lub obiektów podlegających ochronie, ustalonych na podstawie odrębnych przepisów, w tym terenów górniczych, a także narażonych na niebezpieczeństwo powodzi oraz zagrożonych osuwaniem się mas ziemnych
h) szczegółowe zasady i warunki scalania i podziału nieruchomości objętych planem miejscowym
i) szczególne warunki zagospodarowania terenów oraz ograniczenia
w ich użytkowaniu, w tym zakaz zabudowy
j) zasady modernizacji, rozbudowy i budowy systemów komunikacji
i infrastruktury technicznej
k) sposób i termin tymczasowego zagospodarowania, urządzania
i użytkowania terenów
l) stawki procentowe, na podstawie których ustala się opłatę, o której mowa w art.36 ust.4 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.

W obowiązującym „Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Dąbrowa Górnicza” dla w/w obszaru przyjęto następujące kierunki polityki przestrzennej:
• Projektowane drogi:
 Wschodnia obwodnica Będzina kategorii G
 Północna zewnętrzna obszarowa GOP kategorii E
• Obszary przeznaczone do adaptacji stanu istniejącego
 Istniejące tereny usług
 Gospodarka wodno – ściekowa – oczyszczalnia ścieków – dociążenie i wykorzystanie rezerwy
 Pozostałe z możliwymi przekształceniami bez kolizji z funkcjami terenów sąsiednich i otaczających oraz zgodnie z przyjętymi kierunkami zagospodarowania

Głównym celem planu miejscowego jest rozwiązanie połączenia komunikacyjnego w tym rejonie z centrum miasta oraz Będzinem.
Ponadto należy przeprowadzić dogłębną analizę ekofizjograficzną w kierunku przeznaczenia terenu pod zabudowę mieszkaniową.

QUOTE
w sprawie: przystąpienia do sporządzenia „Miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Dąbrowy Górniczej dla terenów położonych w rejonie linii kolejowej PKP Katowice - Warszawa, ulic: Kościuszki - Sobieskiego do granicy administracyjnej z Będzinem”

W przedmiocie ustaleń planu, o którym mowa w § 1 ustala się :
a) przeznaczenie terenów oraz linie rozgraniczające tereny o różnym przeznaczeniu lub różnych zasadach zagospodarowania
b ) zasady ochrony i kształtowania ładu przestrzennego
c) zasady ochrony środowiska, przyrody i krajobrazu kulturowego
d) zasady ochrony dziedzictwa kulturowego i zabytków oraz dóbr kultury współczesnej
e) wymagania wynikające z potrzeb kształtowania przestrzeni publicznych
f) parametry i wskaźniki kształtowania zabudowy oraz zagospodarowania terenu, w tym linie zabudowy, gabaryty obiektów i wskaźniki intensywności zabudowy
g) granice i sposoby zagospodarowania terenów lub obiektów podlegających ochronie, ustalonych na podstawie odrębnych przepisów, w tym terenów górniczych, a także narażonych na niebezpieczeństwo powodzi oraz zagrożonych osuwaniem się mas ziemnych
h) szczegółowe zasady i warunki scalania i podziału nieruchomości objętych planem miejscowym
i) szczególne warunki zagospodarowania terenów oraz ograniczenia
w ich użytkowaniu, w tym zakaz zabudowy
j) zasady modernizacji, rozbudowy i budowy systemów komunikacji
i infrastruktury technicznej
k) sposób i termin tymczasowego zagospodarowania, urządzania
i użytkowania terenów
l) stawki procentowe, na podstawie których ustala się opłatę, o której mowa w art.36 ust.4 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.

Dla północnej i wschodniej części obszaru obowiązuje „Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego dla terenów CENTRUM A miasta Dąbrowy Górniczej” zatwierdzonego uchwałą nr XXX/582/2004 Rady Miejskiej w Dąbrowie Górniczej z dnia 25.08 2004-publikacja Dz.Urz.Woj.Śl.Nr 99 poz.2807 z dnia 20.10.2004.
W obowiązującym „Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Dąbrowa Górnicza” dla w/w obszaru przyjęto następujące kierunki polityki przestrzennej:
• „Obszary przeznaczone do adaptacji stanu istniejącego”
 Istniejące tereny usług
 Istniejące tereny wytwórczości
 Rezerwa pod projektowaną drogę o parametrach 6 KG ¼
W stanie istniejącym są to tereny kolejowe zamknięte, tereny po byłej KWK Paryż, tereny Huty Bankowej, terenu Galii oraz Mayland Real Estate s.p.z.o.o
Na terenach poprzemysłowych Huty Bankowej trwa realizacja Centrum Handlowo-Usługowego „Pogoria” zgodnie z uzyskanym pozwoleniem. Spółka Mayland Real Esteta ma zamiar zrealizować drugi obiekt handlowy powyżej 2000 m² p.uż..
Głównymi celami projektu planu miejscowego jest rozwiązanie następujących problemów przestrzennych:
1. Przebudowa układu komunikacyjnego w rejonie ulicy Sobieskiego-Przybylaka- Kościuszki
2. Przebieg Drogowej Trasy Średnicowej
3. Przebudowa Dworca PKP w Dąbrowie Górniczej
4. Lokalizacja centrum przesiadkowego oraz hotelu
5. Lokalizacja drugiego hipermarketu powyżej 2000 m² p.uż..
W tak strategicznym terenie jakim jest rejon Dworca PKP, który jest wizerunkiem miasta należy uporządkować gospodarkę przestrzenną poprzez właściwą dyspozycje terenów oraz wprowadzenie nakazów i zakazów dotyczące kształtowania zabudowy, ograniczeń możliwości lokalizacji obiektów, w szczególności garażów i obiektów tymczasowych.

BIP 1
BIP 2
Oj, oby nie było z tym problemów. Bez tego nic w tamtych rejonach się nie zmieni. A jak wygląda tamten teren sami wiecie. Szkoda gadać..

Ten post edytował kwintosz wto, 25 wrz 2007 - 20:46


--------------------
"(...) When you love a woman you tell her that she's really wanted

When you love a woman you tell her that she's the one (..)"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
 
Start new topic
Odpowiedzi
kwintosz
post czw, 06 gru 2007 - 23:53
Post #2


UZYTKOWNIK
******

Grupa: MODERATOR
Postów: 2,268
Dołączył: śro, 09 mar 05
Skąd: DG - Gołonóg
Nr użytkownika: 130
Płeć: Mężczyzna
GG: 3030588 status gadu-gadu



CYTAT(:) @ wto, 27 lis 2007 - 10:20) *
Ciekawe co za przebudowa poludniowej pierzei. Wiem ze plan nie obejmuje ale to po polnocnej stronei jest katastrofa i pustka. Nie wiem czego ma to dotyczyc bo tam prawie nei ma miejsca, jedynie kawalek na roku z Wojska Polskiego i pozostaje targowisko obok Adamieckiego.

A szczegolnie tajemnicza przebudowa skrzyzowan. Z Majakowskiego to co tam mozna zrobic - chyba dobudowac pasy do skretow bo przeciez nei zrobia wielopoziomowego skrzyzowania.
Co do skrzyzowania z Al. Roz no wlasnie tam byl kiedys plan jakiejs estakady

Hmm, to skrzyżowanie koło targu już dawno powinno być zrobione. Tam przydałyby się pasy do skrętów, tylko czy jest wystarczająca ilość miejsca. O ile przy torach z obydwóch stron skrzyżowania to nie sądze, ale zewnętrzne pasy to owszem.

Co do Aleji Róż, to o ile sobie dobrze przypominam prezydent Talkowski zrezygnował z planów zrobienia tam ala ślimaka, żadnej estakady. Argumentowane to było a) kosztami b.) ludzie z bloków pobliskich podobno protestowali c) trzeba było wyciąć x drzew. Chyba nawet na forum powinno o tym być. Zresztą jak nie wiecie, to ciekawostką jest że droga miała biec tym tunelem, co się przechodzi tak jakby na drugą stronę parku.
Zresztą ten temat jakiś czas temu chyba był na forum.. tak mi się zdaje..

CYTAT(bzenek @ wto, 27 lis 2007 - 15:06) *
Kiedyś, pod koniec komunizmu, mówiło się sporo o zwiększeniu pojemności osiedli z lat 60-tych. Miało to polegać na dobudowywaniu kolejnych pięter i adaptacji poddaszy. Podobno były takie techniczne możliwości. Czasy się zmieniły ale może coś z tych planów jeszcze pozostało. W tym roku np. zaadaptowano na mieszkania strych jednego z bloków przy ul. III Powstania Śląskiego.

Rewaloryzacja Majakowskiego będzie chyba polegać na jej remoncie i urządzeniu ładnego deptaka między jezdniami.

Hmm.. Adaptacja poddaszy na os. Mickiewicza już dawno miała miejsce. Bardzo duża część ma właśnie takie zaadaptowane poddasza, gdzie powstały nowe mieszkania. Tylko co wspólnego ma z tym miasto? No i ja bym tego nie nazwał rewitalizacją.

Co do Majakowskiego to owszem, przydałby się remont. I takie kiedyś słuchy właśnie chodziły że o taki remont chodzi. Tak samo przydałby się remont plantów koło targu (tu szczególnie!, ta nawierzchnia jest tragiczna:syf nieziemski - lato-kurz, zima-błoto) i części przy ulicy Korczaka.

Ten post edytował kwintosz czw, 06 gru 2007 - 23:56


--------------------
"(...) When you love a woman you tell her that she's really wanted

When you love a woman you tell her that she's the one (..)"
Go to the top of the page
 
+Quote Post



Reply to this topicStart new topic
1 Użytkowników czyta ten temat (1 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 

Mapa forum
RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: sobota, 11 października 2025 - 14:24
FMDG - Razem od 2003
Dąbrowa Górnicza