![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Piotrek Drygała(drygu) ![]() ![]() Grupa: FdZD Postów: 51 Dołączył: sob, 14 paź 06 Nr użytkownika: 232 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Witam
![]() ![]() Nie rozwijam tematu, bo większość zna go z mediów. Jeżeli podobnie jak Nas wkurza Was decyzja o budowie autostrady: - przez środek najcenniejszego dziedzictwa naturalnego Polski, Europy, Świata, jeżeli mozna ją wybudować omijając ten teren, - wbrew Prawu UE, - a na dodatek na podmokłych bagnistych terenach, co grozi rozkopaniem Doliny i nie zakończeniem inwestycji (znając zdolności Polaków do budowy autostrad tak się to skończy) ![]() na stornie Zielonego Zagłębia znajdziecie link do strony Greenpeace, skąd możecie wysłać list protestacyjny do Prezydenta i Premiera. Pozdrawiam serdecznie -------------------- |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 1,189 Dołączył: nie, 26 cze 05 Skąd: z bagien Nr użytkownika: 148 Płeć: Kobieta ![]() |
Odniosę się do skanowanego "Wprost"
![]() Nie od dziś jest to tygodnik uważany za prawicowy i jak widac postanowił trzymac stronę "rządową" i w tej kwestii ![]() 1. Blokadę funduszy nie na nią (bo niezgodna z prawem UE nie moze byc finasowana przez UE), ale na INNE inwestycje (wspomniane przeze mnie wczesniej 600 mln euro) 2. Taaaaaa. W 1992 głosy przyrodników były lekceważone. Budowano jak sie wyśniło projektantom. Naukowców słuchano jednym uchem a puszczano drugim. Ostatnie kilka lat w tym kraju to dopiero bardziej racjonalne i właściwe badanie wpływu inwestycji drogowych na środowisko. Podam ciekawy przykład jak było z A4 - w pewnym momencie okazało się, że ma biec przez siedliska derkaczy (takie ptaszki łąkowe). Wsio wstrzymano, a juz były projekty pozatwierdzane. A ptaszek ten na zachodzie Europy niemal wyginął i korzysta z bardzo szerokiej ochrony. Przyjechali oficjele z UE i dopiero jak zobaczyli, że nie da się inaczej poprowadzić A4 (bo wszędzie były derkacze ![]() ![]() 3. Z estakadą to prawda (jesli już prowadzić akurat tu drogę, to estakada najlepsza), niemniej estakada i tak ingeruje i nie wiadomo jaki bedzie tego skutek (nie można wykluczyć degradacji torfowiska - a ponieważ nie można wykluczyć to zgodnie z prawem UE można budować WYŁĄCZNIE jesli nie istnieje alternatywa). 4 i 5. Tamten teren też jest cenny, ale droga mniej na niego wpłynie niz na unikatowe i bardzo wrażliwe torfowiska. Pobieżny rzut okiem na mapkę - wyraźnie widać, że proponowany alternatywny przebieg idzie bardziej polami, a GDDKA lasami, bliżej Wigierskiego PN. To lasy, nie pola, są zazwyczaj korytarzami ekologicznymi. To, ze pola są rozcinane przez nowe drogi to normalka. Niejedna wieś tak ma w tym kraju. I dlatego drogi z upodobaniem tną lasy , autostrada przecięła Park Krajobrazowy Góry Św. Anny. 6. Nieaktualne. KE juz nie chce od Polski wyjaśnień. Żąda decyzji zawieszajacych prace. 7. Z naruszeniem i to wielu. Podpisał się DK - nic dziwnego, że pseudonimem, bo to bzdury ![]() ![]() ![]() A gdybyśmy nie byli w UE - choćby złamanie polskiej ustawy o ochronie przyrody, miodokwiat korzysta z ochrony obejmującej CAŁE torfowisko, na którym rośnie ( z szeregiem zakazów wykluczających budowę "autostrady" ![]() Nie wiem czy zdajecie sobie sprawę, ale po 1 maja 2004 naprawdę Polska zrzekła się części suwerenności ![]() Ciekawy wątek pojawił sie odnośnie Litwy. Może zmienimy temat wątku na "Via Baltica" ![]() ------------ Arbas naprawdę wierzysz, ze w obozie nad Rospudą są sami przedstawiciele Greenpeace i organizacji, dla których liczy się jedynie kaska? Powiedz mi - jakie wymierne korzyści mieliby przyrodnicy z innego przebiegu? |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: sobota, 11 października 2025 - 18:57 |