![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() FdZD ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 1,390 Dołączył: pią, 08 sie 03 Skąd: Dąbrowa Górnicza Nr użytkownika: 5 Płeć: Mężczyzna ![]() |
BĘdzie zagŁĘbiowska ŚrednicÓwka?
Wtorek, 30 wrzeŚnia 2003r. Plany przedŁuŻenia Drogowej Trasy Średnicowej z Katowic do DĄbrowy GÓrniczej byŁy szlagierem wczorajszego spotkania Rady Parlamentarno-SamorzĄdowej ZagŁĘbia i Jaworzna. Wszyscy chwalili projekt, ale ogÓlnikowo mÓwiono o pieniĄdzach na realizacjĘtej inwestycji. - Pierwsze plany budowy trasy Średnicowej powstaŁy w latach 70. O jej budowie zadecydowano w 1982 r., a prace w terenie ruszyŁ trzy lata pÓĹşniej - mÓwi Ireneusz Maszczyk, prezes spÓŁki Drogowa Trasa Średnicowa. PomÓgŁ kredyt Od 1985 r. zdoŁano oddaĆ do eksploatacji tylko 11-kilometrowy odcinek z Katowic do Rudy ŚlĄskiej. Średnio powstawaŁo ok. 600 m szosy rocznie. - Po czterech latach prace przerwano. Od 1994 r. przeznaczano na ŚrednicÓwkĘsymboliczne kwoty. Roboty ruszyŁy, gdy uzyskaliŚmy kredyt z Europejskiego Banku Inwestycyjnego na wschodni odcinek trasy - wyjaŚnia Ireneusz Maszczyk. Nie zebrano jeszcze pieniĘdzy na zachodniĄ czĘŚĆ DTŚ (Ruda ŚlĄska - Zabrze - Gliwice), ktÓra powinna zostaĆ oddana do uŻytku w 2009 r. - Nie mam Żadnych wĄtpliwoŚci, Że trasĘŚrednicowĄ naleŻy przedŁuŻyĆ do ZagŁĘbia. Powinna ona jednak ŁĄczyĆ DĄbrowĘGÓrniczĄ z Gliwicami. Po co nam droga koĹczĄca siĘ, nie powiem w lesie, ale na rondzie w Chebziu - twierdzi poseŁ Zbigniew Zaborowski, szef ŚlĄskiego SLD. - Jako rodowity sosnowiczanin cieszĘsiĘz planÓw przedŁuŻenia trasy Średnicowej, ale jako wojewoda muszĘpatrzeĆ przez interes caŁego regionu - dodaje LechosŁaw JarzĘbski. Potrzebne miliony euro WiĘkszoŚĆ zagŁĘbiowskich szos powstaŁo w latach 70. OstatniĄ powaŻnĄ inwestycjĘdrogowĄ, przebudowany odcinek DK 1 z Sosnowca do Katowic, oddano do uŻytku w 1985 r. Od tego czasu ruch samochodowy wzrÓsŁ kilkakrotnie. Dzisiaj szosĄ katowicka przejeŻdŻa 60 tysiĘcy samochodÓw na dobĘ! - Planowany zagŁĘbiowski odcinek ma 21 km. Tylko 12 km to drogi zbudowane od podstaw. PozostaŁe 9 km to modernizowane istniejĄce ulice, np. Narutowicza w Sosnowcu czy DulĘby w DĄbrowie GÓrniczej - mÓwiŁ Ireneusz Maszczyk. - Droga mogŁaby zostaĆ oddana do uŻytku w 2011 r. Jej budowa szacowana jest w milionach euro. Trasa Średnicowa to szosa o podwyŻszonym standardzie, z samymi bezkolizyjnymi skrzyŻowaniami. SamorzĄdowcy liczĄ na pomoc z kasy Unii Europejskiej. Dyskretnie milczano jednak o wymaganym wkŁadzie wŁasnym i pieniĄdzach na zapŁacenie VAT. Pomoc strukturalna nie moŻe bowiem bezpoŚrednio zasilaĆ lokalnego budŻetu. Drogowym dyskusjom przysŁuchiwaŁ siĘMieczysŁaw Rakowski, ktÓry doskonale powinien pamiĘtaĆ, jak rzĄd 21 lat temu podejmowaŁ decyzjĘo budowie trasy Średnicowej. ByŁ wtedy wicepremierem. Wczoraj nie zabraŁ gŁosu. -------------------------------------------------------------------------------- Ireneusz Maszczyk - prezes firmy Drogowa Trasa Średnicowa SA Obecnie realizacja inwestycji drogowej trwa najwyŻej trzy lata. Natomiast planowanie i projektowanie piĘĆ. Nowa droga wymaga zmiany miejscowych planÓw zagospodarowania przestrzennego. MogĄ to zrobiĆ tylko samorzĄdy. JesteŚmy spÓŁkĄ zajmujĄcĄ siĘbudowĄ szos. WstĘpny projekt zrobiliŚmy zagŁĘbiowskim gminom w prezencie, jeŻeli prace majĄ byĆ kontynuowane to trzeba przygotowaĆ pieniĄdze. Wojciech W. WacŁawek - Dziennik Zachodni Pewnie minie z 10 lat zanim ta inwestycja zostanie zrealizowana, ale ciekawe jaka lokalizacja trasy jest brana pod uwage??? |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
![]() Sportowa Dąbrowa ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: MODERATOR Postów: 2,882 Dołączył: śro, 08 lis 06 Skąd: Śródmieście Nr użytkownika: 267 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Echo miasta:
QUOTE Łukasz Buszman, Echo miasta napisał: Jak zakorkować Katowice Prezydent Piotr Uszok zapowiadał, że w ważnych sprawach będzie się konsultował ze specjalistami. Wspieramy go i pytamy ekspertów z Politechniki Śląskiej, jak pomóc miastu, przez które nie da się przejechać. [ciach] Konieczny system To wszystko nie spełni jednak swojej funkcji bez informowania o sytuacji na drogach w mieście. – Proponujemy zintegrowany system zarządzania ruchem, wzorem np. Poznania – mówi Karoń. – Jego zadaniem jest takie sterowanie sygnalizacją świetlną na skrzyżowaniach, aby nie dochodziło do zatorów. Dodatkowo elektroniczne tablice informujące na bieżąco o tym, czy warto zjeżdżać w konkretną ulicę, czy trafimy na korek. Chwalonym przez ekspertów, ale połowicznym rozwiązaniem, jest budowa DTŚ-ki. Oceniają, że po jej oddaniu ułatwienia w komunikacji potrwają nie dłużej niż pięć lat.– To jest droga przeznaczona dla mieszkańców aglomeracji, dlatego całości problemów nie rozwiąże. Dobrze by było, żeby chociaż prowadziła z Gliwic do Dąbrowy Górniczej, a nie tylko Katowic – stwierdza Pawlicki. – Mamy takie plany, które chcemy realizować w latach 2007-2013 – zapowiadają w Urzędzie Marszałkowskim. Szybka komunikacja Pozostaje komunikacja miejska, mieszająca się ze zwykłym ruchem. – Rozwiązaniem mogłaby stać się tzw. szybka linia tramwajowa z bezkolizyjnymi skrzyżowaniami biegnąca np. DTŚ-ką – mówi Pawlicki. – Poza tym, jeśli chcemy by drogą szybkiego ruchu poruszały się autobusy, to musi mieć ona przynajmniej trzy pasy, co jest spełnione w przypadku DTŚ. Ciekawe czy to będzie dotyczyć odcinka K-ce-Gliwice, czy też trzy pasy i tramwaj będzie na całości od Gliwic do Dąbrowy ?! Ten post edytował Zibar pią, 24 lis 2006 - 13:12 -------------------- |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: sobota, 11 października 2025 - 17:38 |