![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,944 Dołączył: śro, 16 lis 05 Skąd: Gołonóg(czasami) Katowice (na stałe) Nr użytkownika: 169 Płeć: Mężczyzna ![]() |
|
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 418 Dołączył: wto, 24 cze 08 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 1,349 Płeć: Mężczyzna GG: 1309044 ![]() |
Niestety muszę się w pewnym stopniu z tym wnioskiem zgodzić. Dla dąbrowskich tramwajów jedyny ratunek to wymiana całego torowiska, bo remont już nie wystarczy i zakup nowoczesnego niskopodłogowego taboru. Tylko to pozwoli tramwajom osiągać prędkość maksymalną większą niż 40 km/h z jaką jeżdżą obecnie oraz zwiększyć komfort. A najlepiej jakby pojawiły się nowe i atrakcyjne rozgałęzienia linii. Obecny tabor wypełniony w połowie ludźmi, których można się tylko bać lub brzydzić, zdewastowana linia, która daje emocje godne rollercoasterowi a do tego kosmiczny koszt przejazdu takim syfem z np. Gołonoga do centrum powodują niechęć do tramwajów. Przy linii biegnącej po śladzie wielu autobusów jest to niska konkurencja na rzecz właśnie autobusu. A wszyscy wiemy jak wyglądają tramwaje śląskie i że jest to końcówka linii daleko od śląska... a koszty wspomnianej przeze mnie inwestycji małe nie są. Więc wybór uzdrowienie komunikacji w GOP lub likwidacja tramwajów.. W to pierwsze w ciągu najbliższych 15-20lat nie wierzę. Wątpię aby znalazł się odważny do sprywatyzowania komunikacji w GOP i odcięcia jej od samorządów.. A wizja likwidacji tramwajów i posadzenia w ich miejsce drzew ![]() całkiem mi się podoba. Płakać nie będę bez tramwajów |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,493 Dołączył: czw, 20 lis 08 Skąd: DG Nr użytkownika: 2,576 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Akurat już jest kasa na remont ponad 2/3 torowisk TŚ. Sprowadzane też są tramwaje z Wiednia na czas remontów, gdyż nowe na torowiskach w takim stanie nie pojadą... ja tam ciągle widzę nitkę na zagórze do centrum S-ce z pominięciem Będzina.
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Smokin' nigga ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,125 Dołączył: sob, 01 maj 04 Skąd: DG Centrum Nr użytkownika: 85 Płeć: Mężczyzna GG: 2275899 Tlen: vacu ![]() |
Dla mnie TŚ mogą przestać istnieć. Jakiś czas temu (ze dwa lata) byłem zmuszony przez jakiś czas dojeżdżać komunikacją miejską do pracy. Mam dwie opcje: tramwaj i autobus z przesiadką. Tramwaj teoretycznie dużo szybszy (wg. rozkładu). Przez ten czas średnio raz w tygodniu tramwaj nie dojeżdżał do celu, czakał mnie więc piesza wycieczka za 4 zł (teoretycznie mogłem złożyć reklamację jednak jej koszt byłby wyższy od ceny biletu). Może miałem pecha ale nie chce mi się tego dogłębnie analizować. Przesiadłem się więc w śmierdzące przepalonym olejem autobusy które przynajmniej dojeżdżają do celu a i czasem (a na części tras zawsze) można trafić na jakiś nowy egzemplarz. Od tamtej pory nie zauważyłem znaczących zmian (pojawiły się 30-letnie 'helmuty' a i to też chyba nie u nas). Prędzej czy później i tak torowiska i "tabor" się rozsypie...
@xMarcinx - może się mylę ale coś mi się kojarzy, że DG jest chyba w tej 1/3 ![]() Ten post edytował vacu pią, 27 maj 2011 - 14:14 |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 103 Dołączył: pią, 10 lis 06 Skąd: Mydlice North Nr użytkownika: 277 ![]() |
Więc wybór uzdrowienie komunikacji w GOP lub likwidacja tramwajów.. Czyli co? Po likwidacji tramwajów KZK stanie się. w magiczny sposób sprawnym i kompetentnym organizatorem? Z KZK da się wyjść tylko trzeba chcieć. -------------------- 127.0.0.1 sweet 127.0.0.1
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 418 Dołączył: wto, 24 cze 08 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 1,349 Płeć: Mężczyzna GG: 1309044 ![]() |
Czyli co? Po likwidacji tramwajów KZK stanie się. w magiczny sposób sprawnym i kompetentnym organizatorem? eee? chyba nie zrozumiałeś mojej wypowiedzi. Chodziło mi o to, że albo uzdrowienie kzk gop co równa się z inwestycjami w dąbrowskie tramwaje albo likwidacja tramwajów bo w obecnym kształcie i organizacji kzk gop są tylko kosztożernymi niepotrzebnymi tworami. |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 103 Dołączył: pią, 10 lis 06 Skąd: Mydlice North Nr użytkownika: 277 ![]() |
Czyli co? Po likwidacji tramwajów KZK stanie się. w magiczny sposób sprawnym i kompetentnym organizatorem? eee? chyba nie zrozumiałeś mojej wypowiedzi. Chodziło mi o to, że albo uzdrowienie kzk gop co równa się z inwestycjami w dąbrowskie tramwaje albo likwidacja tramwajów bo w obecnym kształcie i organizacji kzk gop są tylko kosztożernymi niepotrzebnymi tworami. Dobrze to ująłeś, ale moim zdaniem to żaden wybór. Zlikwidujemy tramwaje i nadal będziemy mieć źle zarządzaną komunikację, za kilka lat zlikwidujemy kilka linii autobusowych, potem kilka kolejnych itd. Usuwać trzeba przyczyny a nie efekty. Moim zdaniem należałoby dogadać się z Sosnowcem, Będzinem i Czeladzią i wspólnie opuścić KZK GOP, jakby jeszcze odciąć się od TŚ S.A to mielibyśmy naprawdę solidny fundament pod budowę sprawnej komunikacji miejskiej w Zagłębiu. -------------------- 127.0.0.1 sweet 127.0.0.1
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() FdZD ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 1,390 Dołączył: pią, 08 sie 03 Skąd: Dąbrowa Górnicza Nr użytkownika: 5 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Tramwaje sa kregosłupem komunikacyjnym w DG i powinny byc tymbardziej wzmocnione, nawet kosztem dublujacych trase autobusów. Tramwaje jada głowną arterią DG i w ich obrebie znajduje sie około 2/3 mieszkanców DG. Juz mnie ciekawi co by "vacu i"gregol" mówił gdyby tramwaje zlikwidowano. Przybyło by pasażerow w przepchanych autobusach, i nawet Ci którzy wola pozostawic 4 kółka pod domem, musieliby do nich wsiasc. I co wtedy? byłoby "kur..wanie" ze korek od poczty po górke gołonoska.Ogólnie pomysł chory.Tramwaje wymagaja modrenizacji taboru i torowiska oraz przedłuzenia lini do Zagórza. Dałoby to lepszy komfort jazdy tramwajem i wieksze mozliwosci dojazdu. Powinno sie to przeniesc na wieksza liczbe pasazerow. Choc w naszym społeczeństwie, prawie kazdy kto ma auto, to musi nim jechac nawet do najblizszego sklepu. Bo to punkt honoru wozic " D..." autem.
![]() Moim zdaniem należałoby dogadać się z Sosnowcem, Będzinem i Czeladzią i wspólnie opuścić KZK GOP, jakby jeszcze odciąć się od TŚ S.A to mielibyśmy naprawdę solidny fundament pod budowę sprawnej komunikacji miejskiej w Zagłębiu. W zasadzie odłączenie Tramwajów Zagłebia od Śląskich nie jest trudne. Tylko "15" łaczy Katowice z Sosnowcem. "26" wyjezdzajac z Niwki ma chyba tylko 1 przystanek w Mysłowicach.W razie niemoznosci dogadania sie z Bedzinem i Sosnowcem mozna postawic na samodzielna linie typu "28"Urząd Pracy- petla Kaszprzaka co 10 min i czasem na Hute. Jedyne co to to ze tramwaje musiały by do Nas dojezdzac z zajezdni bedzinskiej.
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
UZYTKOWNIK Grupa: Użytkownik Postów: 6 Dołączył: wto, 29 wrz 09 Nr użytkownika: 3,476 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Choc w naszym społeczeństwie, prawie kazdy kto ma auto, to musi nim jechac nawet do najblizszego sklepu. Bo to punkt honoru wozic " D..." autem. ![]() Guzik prawda! Mieszkam w Ujejscu, pracuję w centrum Sosnowca. Samochodem jadę (jak nie ma remontów albo wypadków) ok 20-25 minut. Kiedyś jeździłem autobusami, dwoma. Jak dobrze poszło to jechałem 1h 10min - czyli jak pierwszy autobus się nie spóźnił a drugi nie przyjechał wcześniej. Jak gdzieś się autobusy rozjechały to i 1h 30min się turlałem do roboty. Z powrotem wsiąść w Sosnowcu o 16 do autobusu, który jedzie do D.G. czasami graniczyło z cudem. Komfort żaden jak wisisz uczepiony jedną ręką rurki i wspierając się palcami jednej stopy na schodku. To samo w tramwajach. Tylko że jak akurat nie było 21 to czekała mnie dodatkowa przesiadka w Będzinie. Nie wspominając już o tym, że w zimie jak wsiadałem rano w 175 to lód był na szybach od wewnątrz a w lato bardzo często wytrzymać się nie da jak ludzie wracają spoceni... Gdyby tak nagle wszyscy zostawili samochody pod domem i przesiedli się do komunikacji miejskiej jaki byłby luz na drogach... Ale być może do środy dotarłbym do pracy bo już teraz jak rano jedzie młodzież do szkoły, ludzie do pracy i dodatkowo wypadnie dzień targowy to w Ujejscu jeszcze można usiąść ale na Gdańskiej to już nawet stać nie ma gdzie... |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 103 Dołączył: pią, 10 lis 06 Skąd: Mydlice North Nr użytkownika: 277 ![]() |
Guzik prawda! Mieszkam w Ujejscu, pracuję w centrum Sosnowca. Samochodem jadę (jak nie ma remontów albo wypadków) ok 20-25 minut. Kiedyś jeździłem autobusami, dwoma. Jak dobrze poszło to jechałem 1h 10min - czyli jak pierwszy autobus się nie spóźnił a drugi nie przyjechał wcześniej. A powinno to wyglądać tak, że dojeżdżasz do dworca w Ząbkowicach i przesiadasz się na pociąg miejski do centrum Sosnowca. Dzisiaj autobus z Ujejśca (btw. jak się tę nazwę odmienia?) do Ząbkowic jedzie 15 min, pociąg z Ząbkowic do Sosnowca ok.20 min, zakładając że oba środki komunikacji mogą funkcjonować lepiej niż obecnie to w 30 min dojeżdżasz do pracy. O tym, że komunikacja miejska w Zagłębiu nie funkcjonuje tak jak powinna nie musisz chyba nikogo z tu obecnych przekonywać, ale chyba lepiej dążyć do stanu takiego jak opisany przeze mnie niż likwidować linie? -------------------- 127.0.0.1 sweet 127.0.0.1
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,978 Dołączył: sob, 01 kwi 06 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 197 Płeć: Mężczyzna GG: 2519362 ![]() |
Choc w naszym społeczeństwie, prawie kazdy kto ma auto, to musi nim jechac nawet do najblizszego sklepu. Bo to punkt honoru wozic " D..." autem. Etam - ja bym chętnie dojeżdżał do pracy tramwajem (do przystanku mam jakieś 300 metrów z domu, a bezpośrednio przed pracą), ale jeśli mam płacić za to tyle, ile obecnie i czekać nieprzewidywalną ilość czasu na przystanku to wybacz - ale ani jedno ani drugie się nie opłaca ![]() -------------------- |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
UZYTKOWNIK Grupa: Użytkownik Postów: 6 Dołączył: wto, 29 wrz 09 Nr użytkownika: 3,476 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Co do pociągu to kolega dojeżdża z Zawiercia - w zeszłym roku był taki okres, że nie było wiadomo czy się w pracy pojawi, czy nie, czy będzie spóźniony 1h czy 2h
![]() Jeszcze co do powrotu to o ile z S-ca do DG transport jest co jakieś 20-30 minut i mogę tak wyjść z pracy aby nie czekać długo to z tego co pamiętam po 16 z DG do mnie autobusy zaczynają jeździć co ok 1h - jak się spóźnisz 5min i masz pecha to potem czekasz 30-50 minut na przystanku w mrozie... Wiem, że nie jest to problem tylko u mnie - swego czasu jak jeździłem często do Strzemieszyc Małych (tylko linia 84) to kursy też były co 1h, nie mówiąc o linii 637, która ma chyba 10 kursów na dzień. Komunikacja miejska sprawdza się jeśli mam dojechać np. z Gołonoga do centrum czy z DG do S-ca albo Katowic (ale to pod warunkiem, że godziny są "oblegane") ale dojazd z peryferii to jest tragedia. Tak jak pisałem największe problemy są w zimie, kiedy kursy wypadają albo mają duże poślizgi - jeden autobus się spóźni to sypie się cała trasa i trzeba szukać nowych połączeń albo czekać. Parę lat temu podczas zimy linia 175, z powodu śniegu, kończyła kurs w Ujejscu nie dojeżdżając w ogóle do Trzebiesławic - nie raz widziałem jak co bardziej wytrzymali lekkim truchtem o godzinie 22 czy 23 targali do domu parę (ok 5, może więcej) kilometrów ![]() Generalnie moje zdanie jest takie, że komunikacją miejską można się u nas bez problemów poruszać w okolicach większych osiedli/miast (Gołonóg, Centrum, Sosnowiec, Będzin - tu ratują sytuacje tramwaje bo autobusem do Będzina też ciężko - wieczorem nawet do Katowic jest się ciężko dostać) ale jak ktoś musi dojechać z peryferii to już to tak pięknie nie wygląda. Dlatego pisanie/mówienie "ludzie zostawcie samochody i korzystajcie z komunikacji miejskiej" to nieporozumienie. Jeździłem najpierw 5 lat do centrum DG a następnie ok 7 lat do Sosnowca i mam dość. |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Smokin' nigga ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,125 Dołączył: sob, 01 maj 04 Skąd: DG Centrum Nr użytkownika: 85 Płeć: Mężczyzna GG: 2275899 Tlen: vacu ![]() |
Tramwaje sa kregosłupem komunikacyjnym w DG i powinny byc tymbardziej wzmocnione, nawet kosztem dublujacych trase autobusów. Tramwaje jada głowną arterią DG i w ich obrebie znajduje sie około 2/3 mieszkanców DG. Juz mnie ciekawi co by "vacu i"gregol" mówił gdyby tramwaje zlikwidowano. Przybyło by pasażerow w przepchanych autobusach, i nawet Ci którzy wola pozostawic 4 kółka pod domem, musieliby do nich wsiasc. I co wtedy? byłoby "kur..wanie" ze korek od poczty po górke gołonoska.Ogólnie pomysł chory.Tramwaje wymagaja modrenizacji taboru i torowiska oraz przedłuzenia lini do Zagórza. Problem w tym, że jak patrzę na infrastrukturę TŚ to tu nie ma już co modernizować, to trzeba zaorać i zacząć od nowa. Torowiska do wymiany, tramwaje to wymiany, nie potrafię ocenić stanu sieci trakcyjnej ale pewnie też wesoło nie jest, bo dosyć często widzę, że przy drutach grzebią. I kto na to weźmie i skąd pieniądze? Jak nie ma na połatanie dróg... A to co jest teraz udaje tylko, że spełnia swoją funkcję. A w miejsce torowisk można wstawić buspasy i też będzie git ![]() PS. Często przywołuje się u nas przykład francuski, gdzie inwestuje się kaskę w nowe linie tramwajowe, tylko oni tramwaje produkują więc tworzą sobie miejsca pracy, przynajmniej czytałem, że to jest jeden z głównych powodów inwestycji w ten rodzaj transportu, wcale nie to, że jest tak wspaniały. My dla odmiany powinniśmy chyba inwestować w autobusy (Solaris). Ten post edytował vacu pią, 27 maj 2011 - 18:10 |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,978 Dołączył: sob, 01 kwi 06 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 197 Płeć: Mężczyzna GG: 2519362 ![]() |
W Polsce też produkuje się tramwaje przecież.
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 103 Dołączył: pią, 10 lis 06 Skąd: Mydlice North Nr użytkownika: 277 ![]() |
Inwestować w Solarisa. Bardzo dobry pomysł
![]() http://www.solarisbus.pl/tramino,galeria.html CYTAT(vacu) Problem w tym, że jak patrzę na infrastrukturę TŚ to tu nie ma już co modernizować, to trzeba zaorać i zacząć od nowa. Torowiska do wymiany, tramwaje to wymiany, nie potrafię ocenić stanu sieci trakcyjnej ale pewnie też wesoło nie jest, bo dosyć często widzę, że przy drutach grzebią. I kto na to weźmie i skąd pieniądze? Jak nie ma na połatanie dróg... W Poznaniu, Warszawie, Krakowie, Wrocławiu i wielu, wielu innych miastach się da remontować i budować nowe torowiska, kupować tabor itp. Dlaczego u nas jest to niemożliwe? DG czy Sosnowiec nie są biedniejsze niż np. Grudziądz. Serio, oraniem czegokolwiek nie uzdrowimy sytuacji. Ten post edytował Bartek84 pią, 27 maj 2011 - 19:41 -------------------- 127.0.0.1 sweet 127.0.0.1
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,493 Dołączył: czw, 20 lis 08 Skąd: DG Nr użytkownika: 2,576 Płeć: Mężczyzna ![]() |
@xMarcinx - może się mylę ale coś mi się kojarzy, że DG jest chyba w tej 1/3 ![]() W dużej części tak, bo u nas w porównaniu do np Bytomia czy części Katowic naprawdę nie jest źle..Pamiętam jak kiedyś nie wiem w Bytomiu lub Chorzowie jechałem tramwajem i jakoś dziwnie się ludzie na mnie patrzy, bo nie siedziałem... po chwili zrozumiem, ze lepiej usiąść, a już rewelacyjnie by było jakby można było zapiąć pasy. Najlepsze wyście to by był remont torowisk i robienie bus pasów, czyli torowisko w asfalcie/betonie na spółkę z autobusami. Oczywiście część autobusów na KJ/Piłsudskiego trzeba by wykarczować i puścić inną trasą.. jednak za pewne na dobre by to wyszło. Jakby zrobić tramwajową nitkę do zagórza to praktycznie tramwajem można podróżować po wszystkich miastach GOP. Problemem DG i S-ce w TŚ jest to, ze mamy naprawdę mało akcji by cokolwiek zdziałać.. |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() IX :) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,260 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test ![]() |
za takie pomysly powinno sie wywozic z miasta na czyms takim
![]() ![]() Radni pewnie rozdraznieni bo KZK GOP chcial ich pozbawic darmowych przejazdow. Jesli nie wejdzie nowy cennik biletow to niedlugo czeka nas dramatyczna likwidacja ale autobusow. PKMy nie wydrukuja pieniedzy na tak drogie paliwo. Wladze niektorych miast nie chca doplacac z wlasnych budzetow, ani nie chca podniesc cen biletow. Niestety albo wszyscy musimy dokladac wiecej, albo beda to musieli robic korzystajacy z komunikacji. Jesli niektorzy sie nie ugna, to niedlugo dramatyczne ciecia albo rozpad KZK GOP. I co to za argument, ze linei tramwajowe i autobusowe sie dubluja? Co za problem puscic autobusy innymi drogami i zreorganizowac linie. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 385 Dołączył: sob, 15 mar 08 Skąd: Dąbrowa Górnicza Mydlice Nr użytkownika: 1,162 Płeć: Mężczyzna GG: 5107261 ![]() |
CYTAT Czy z Dąbrowy Górniczej znikną tramwaje?
2011-06-02, Aktualizacja: dzisiaj 12:48 Dziennik Zachodni Piotr Sobierajski W Będzinie całkowicie zlikwidowano linię tramwajową 25 do Wojkowic (1 kwietnia 2006 r.), a w 2009 r. skrócono linię 27 z Sosnowca do przystanku na Pogoni i 24 (zjeżdża w Będzinie do zajezdni). Czyżby teraz przyszedł czas na likwidację tramwajów w Dąbrowie Górniczej? Taki wniosek skierował oficjalnie do władz miasta dąbrowski radny Towarzystwa Przyjaciół Dąbrowy Górniczej, Zbigniew Łukasik, który uznał, że kursowanie tramwajów linii 21, 22 i 28 dokładnie po tej samej trasie (ulicami Królowej Jadwigi i Piłsudskiego), którą jadą niemal wszystkie autobusy miejskie jest ekonomicznie i społecznie nieuzasadnione. Jego zdaniem zastąpienie tych kursów autobusami przyniesie mieszkańcom znacznie więcej korzyści, a miastu oszczędności. Po co Dąbrowie Górniczej tramwaje? Radny Zbigniew Łukasik ma plan ... - Może się to wydać mało racjonalne w pierwszej chwili, ale ja dokładnie analizowałem wszystkie za i przeciw - podkreśla radny Łukasik. - Mam całą korespondencję z Tramwajami Śląskimi, z której jasno wynika, że nie ma pieniędzy na jakiekolwiek inwestycje w infrastrukturę w naszym mieście. Może jakieś znajdą się w ... 2020 roku. Tymczasem potrzebne byłoby wyciszenie torowiska, szczególnie na ul. Królowej Jadwigi, w rejonie katedry, w Gołonogu, a tego nie będzie. A kiedy zapytałem o skręt torowiska w Gołonogu, w kierunku ul. Kasprzaka, to dostałem odpowiedź, że jezdnia jest w tym miejscu źle wyprofilowana - dodaje. W takim układzie postanowił więc złożyć interpelację, w której prosi miasto o likwidację tramwajów w Dąbrowie Górniczej. Ma za tym przemawiać także m.in. fakt, że osoby starsze mają dziś problemy z wsiadaniem do wagonów tramwajowych, a podróż tramwajami wcale nie jest szybsza, bo i tak zatrzymują się na wszystkich sygnalizacjach świetlnych, tak jak autobusy (np. linii 808, 811, 807, 140, 637). - Wystarczyłoby pięć autobusów, które kursowałyby co 15 minut na trasie, którą dziś pokonują tramwaje. Przystanki są gotowe, tylko w przypadku III Powstania Śląskiego, musiałby zostać gdzieś umiejscowiony. Dziś tramwaje i tak nie wjeżdżają w osiedla, nie wożą tylu pasażerów, jak kiedyś, kiedy była kopalnia, prężnie działała Huta Bankowa - mówi radny Łukasik. A co z wolnym pasem po torowisku? Tu radny też ma pomysł. Można je wykorzystać do wykonania brakujących skrętów w lewo, co lepiej wpłynęłoby na płynność ruchu w mieście. Część radnych podeszło do tego pomysłu humorystycznie, proponując przeniesienie torowiska do dzielnic, gdzie dziś tramwajów nie ma, np. do Strzemieszyc. A co na to wszystko miasto, które będzie musiało odpowiedzieć na oficjalną interpelację w tej sprawie. - Dzisiaj z całą odpowiedzialnością mogę powiedzieć, że nikt w Urzędzie Miejskim nie ma zamiaru tramwajów likwidować - mówi Paweł Gocyła, zastępca prezydenta Dąbrowy Górniczej. Czy jednak tego pomysłu nie warto poddać pod osąd samych dąbrowian? Może stanie się przyczynkiem do szerszej dyskusji na temat transportu w mieście. Taka, jaka miała miejsce m.in. w przypadku konieczności uruchomienia linii nocnych, które połączyły Dąbrowę Górniczą z Katowicami. |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
UZYTKOWNIK ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 41 Dołączył: czw, 02 wrz 10 Nr użytkownika: 4,073 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Ceny biletów KZK GOP - wiemy o ile zdrożeją!
2011-06-02, Aktualizacja: dzisiaj 15:28 Wiemy już ile zarząd KZK GOP zamierza wyciągnąć z kieszeni uczniów, studentów i osób dojeżdżających komunikacją miejską do pracy. O ile jeszcze kilka dni temu była mowa o podwyżkach rzędu 7 - 8 procent, to wedle nowego projektu od 1 sierpnia stawki mają wzrosnąć o 14- 15 procent. Zgodnie z propozycją cennika, która w ciągu 2 tygodni trafi pod obrady zgromadzenia KZK GOP 24-godzinny bilet na okaziciela ma kosztować 14 złotych (dziś 12 zł), 48-godzinny zdrożeje do 24 zł. (dziś 20 zł), 5-dniowy do 36 zł. (dziś 32 zł), 7-dniowy do 42 zł. (dziś 36 zł), 14-dniowy do 76 zł. (dziś 66 zł), a miesięczny do 150 zł. (dziś 130 zł). Za miesięczny autobusowo - tramwajowy bilet na jedno miasto trzeba będzie zapłacić 108 złotych (dziś 94 zł), za taki sam bilet sieciowy - 128 zł. (dziś 112 zł). Miesięczny bilet tylko na autobus (lub tylko na tramwaj) ma kosztować 96 złotych w przypadku biletu miejskiego (dziś 84 zł) i 116 zł. w przypadku biletu sieciowego (dziś 100 zł) Miejski, kwartalny bilet autobusowo- tramwajowy podrożeje do 276 zł. (dziś 240 zł), natomiast taki sam bilet sieciowy ma kosztować 324 zł. (dziś 282 zł) Szkolny bilet ulgowy ma podrożeć z 36 do 42 złotych, a sieciowy bilet wakacyjny ze 190 do 220 zł. Podrożeć mają też bilety jednorazowe, choć w ich przypadku podwyżka nie będzie wyższa aniżeli zakładał odrzucony w poprzednim tygodniu projekt - ich ceny wyniosą zatem 2,8 zł (jedna gmina); 3,4 zł (dwie gminy) i 4,2 złotych (trzy gminy). |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 173 Dołączył: nie, 10 sie 08 Skąd: Strzemieszyce Wielkie Nr użytkownika: 1,404 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Wreszcie ktoś z sensem gada. Sam uważam, że tramwaje to marnotrawstwo pieniędzy miejskich, lepsze są autobusy. Dodatkowo tory powodują, że gorzej się jeździ samochodem w wielu miejscach w Dąbrowie, szczególnie tragicznie jest koło targu, ale nie lepiej koło Wojska Polskiego, czy koło Kasprzaka (na rondzie i wzdłuż) niszczy to zawieszenia samochodów i trzeba bardzo zwalniać ![]() O tym, że komunikacja miejska w Zagłębiu nie funkcjonuje tak jak powinna nie musisz chyba nikogo z tu obecnych przekonywać, ale chyba lepiej dążyć do stanu takiego jak opisany przeze mnie niż likwidować linie? Jak nie starcza kasy na tramwaje (które jeżdżą tylko w części miasta) i autobusy (które jeżdżą po całym mieście) to trzeba coś wybrać, no i najlepszym wyborem są autobusy, ponieważ one do jazdy potrzebują tego co samochody czyli dróg, a to czego potrzebują tramwaje czyli tory jest zmorą kierowców samochodów. Wybaczcie, ale ja nie jestem zachwycony jak kasę w moim mieście wydaje się na głupie pomysły, które służą bardzo małej części ludzi, a płacić za to muszą wszyscy (co innego jakby tramwaje zarabiały na siebie) Ten post edytował aston czw, 02 cze 2011 - 20:18 |
|
|
![]()
Post
#21
|
|
UZYTKOWNIK Grupa: Użytkownik Postów: 13 Dołączył: sob, 23 cze 07 Skąd: Mydlice Nr użytkownika: 740 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Ja bym proponował zlikwidować ale pana Łukasika w następnych wyborach.
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 57 Dołączył: sob, 12 wrz 09 Nr użytkownika: 3,452 Płeć: Mężczyzna ![]() |
No ja nie wiem czy to byłby dobry pomysł zastąpić autobusami. Co z tego że jadą po tej samej trasie. A już grandą jest pisanie o 140 czy 637 które zawsze jeżdzą krótkie. Więc biorąc pod uwagę ludzi jadących autobusem i jeszcze do tego wszystkich co jechali by tramwajem to byłby chyba meksyk. Chyba że te linie obsłubiwały by Solarisy 18m. chociaż i tak ciężko , a póki co u nas takowego brak.
|
|
|
![]()
Post
#23
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,493 Dołączył: czw, 20 lis 08 Skąd: DG Nr użytkownika: 2,576 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Meksykt to by był jakby miał ktoś wejść pierwszymi drzwiami i wysiąść przystanek dalej.. kiedy w autobusie tłum.
|
|
|
![]()
Post
#24
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: FdZD Postów: 2,625 Dołączył: śro, 13 lip 05 Skąd: Mydlice Południe Nr użytkownika: 152 Płeć: Mężczyzna GG: 7413760 ![]() |
Prawda jest taka, że najbardziej w danej sprawie głos zabierają osoby, które z tą sprawą chyba nigdy nie miały do czynienia. Idę o zakład, że Pan Radny to tramwajem ostatnio jechał kilkadziesiąt lat temu. Wejść w linię T21 jadącą w kierunku Sosnowca o 7 to jest masakra...
-------------------- 33001,04 |
|
|
![]()
Post
#25
|
|
UZYTKOWNIK ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 41 Dołączył: czw, 02 wrz 10 Nr użytkownika: 4,073 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Wiemy już ile zarząd KZK GOP zamierza wyciągnąć z kieszeni uczniów, studentów i osób dojeżdżających komunikacją miejską do pracy. O ile jeszcze kilka dni temu była mowa o podwyżkach rzędu 7 - 8 procent, to wedle nowego projektu od 1 sierpnia stawki mają wzrosnąć o 14- 15 procent.
Zgodnie z propozycją cennika, która w ciągu 2 tygodni trafi pod obrady zgromadzenia KZK GOP 24-godzinny bilet na okaziciela ma kosztować 14 złotych (dziś 12 zł), 48-godzinny zdrożeje do 24 zł. (dziś 20 zł), 5-dniowy do 36 zł. (dziś 32 zł), 7-dniowy do 42 zł. (dziś 36 zł), 14-dniowy do 76 zł. (dziś 66 zł), a miesięczny do 150 zł. (dziś 130 zł). Za miesięczny autobusowo - tramwajowy bilet na jedno miasto trzeba będzie zapłacić 108 złotych (dziś 94 zł), za taki sam bilet sieciowy - 128 zł. (dziś 112 zł). Miesięczny bilet tylko na autobus (lub tylko na tramwaj) ma kosztować 96 złotych w przypadku biletu miejskiego (dziś 84 zł) i 116 zł. w przypadku biletu sieciowego (dziś 100 zł) Miejski, kwartalny bilet autobusowo- tramwajowy podrożeje do 276 zł. (dziś 240 zł), natomiast taki sam bilet sieciowy ma kosztować 324 zł. (dziś 282 zł) Szkolny bilet ulgowy ma podrożeć z 36 do 42 złotych, a sieciowy bilet wakacyjny ze 190 do 220 zł. Podrożeć mają też bilety jednorazowe, choć w ich przypadku podwyżka nie będzie wyższa aniżeli zakładał odrzucony w poprzednim tygodniu projekt - ich ceny wyniosą zatem 2,8 zł (jedna gmina); 3,4 zł (dwie gminy) i 4,2 złotych (trzy gminy). O co tu chodzi. Podobno miało nie być podwyżki i co?? Ten post edytował Dąbrowiak czw, 02 cze 2011 - 20:58 |
|
|
![]()
Post
#26
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 173 Dołączył: nie, 10 sie 08 Skąd: Strzemieszyce Wielkie Nr użytkownika: 1,404 Płeć: Mężczyzna ![]() |
No ja nie wiem czy to byłby dobry pomysł zastąpić autobusami. Co z tego że jadą po tej samej trasie. A już grandą jest pisanie o 140 czy 637 które zawsze jeżdzą krótkie. Więc biorąc pod uwagę ludzi jadących autobusem i jeszcze do tego wszystkich co jechali by tramwajem to byłby chyba meksyk. Chyba że te linie obsłubiwały by Solarisy 18m. chociaż i tak ciężko , a póki co u nas takowego brak. Jakby zlikwidować tramwaje to by zostało tyle kasy, że można by spokojnie kupić rocznie kilka jak nie kilkanaście nowych autobusów. PS Ja nie jeżdżę ani autobusami ani tramwajami, ale tylko te drugie uprzykrzają mi życie kiedy jadę samochodem, przez te swoje torowiska. Ten post edytował aston czw, 02 cze 2011 - 21:01 |
|
|
![]()
Post
#27
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: FdZD Postów: 2,625 Dołączył: śro, 13 lip 05 Skąd: Mydlice Południe Nr użytkownika: 152 Płeć: Mężczyzna GG: 7413760 ![]() |
Ja nie jeżdżę ani autobusami ani tramwajami, ale tylko te drugie uprzykrzają mi życie kiedy jadę samochodem, przez te swoje torowiska. Patrz, a osoby jadące tylko tramwajami mogą stwierdzić, że kierowcy samochodów uprzykrzają im życie przez te swoje przejazdy na torowiskach... Tak jak mówiłem - osoby, które nie mają do czynienia z tramwajami się wypowiadają na ten temat... Gdybyś nie miał samochodu i był zmuszony korzystać z komunikacji miejskiej to inaczej byś śpiewał -------------------- 33001,04 |
|
|
![]()
Post
#28
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 173 Dołączył: nie, 10 sie 08 Skąd: Strzemieszyce Wielkie Nr użytkownika: 1,404 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Patrz, a osoby jadące tylko tramwajami mogą stwierdzić, że kierowcy samochodów uprzykrzają im życie przez te swoje przejazdy na torowiskach... Tak jak mówiłem - osoby, które nie mają do czynienia z tramwajami się wypowiadają na ten temat... Gdybyś nie miał samochodu i był zmuszony korzystać z komunikacji miejskiej to inaczej byś śpiewał 1. Więcej ludzi jeździ samochodami niż tramwajami, więc czemu niby większość miała by cierpieć dla dobra mniejszości. 2. Kiedyś jeździłem komunikacją miejską i jakoś nie używałem tramwajów, po pierwsze u mnie nie jeżdżą, a po drugie tam gdzie jeździłem się tramwajem nie dało dojechać, lub jazda była znacznie dłuższa niż autobusem. |
|
|
![]()
Post
#29
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: FdZD Postów: 2,625 Dołączył: śro, 13 lip 05 Skąd: Mydlice Południe Nr użytkownika: 152 Płeć: Mężczyzna GG: 7413760 ![]() |
Są tacy ludzie, którzy jeżdżą tramwajami. Czy jadą wolniej od autobusów to pewnie zależy od linii. Ale jedno jest pewne. Tramwaje dały mi możliwość wielokrotnego bycia na czas, bo autobusem bym nie zdążył (szczególnie jeśli chodzi o kierunek na Pogoń). Więc dlaczego pasażerów pozbawić tramwajów skoro nimi jeżdżą?
Ty reprezentujesz tylko grupę kierowców samochodów, którzy narzekają na stan torowisk na przejeździe. Swoją drogą jak zwolnisz trochę na przejeździe to nic się nie stanie, ot 5 sekund straconych. -------------------- 33001,04 |
|
|
![]()
Post
#30
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,113 Dołączył: czw, 19 lis 09 Nr użytkownika: 3,566 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Znów dyskusja toczy się o organizacji komunikacji w Zagłębiu, która nadaje się do całkowitej przebudowy. Jeżeli linie tramwaju i autobusu się pokrywają to trzeba tak to rozwiązać aby się nie pokrywały. Przykład - czy autobusy linii 801,821,831 muszą jeździć dalej niż do Centrum? Mają tyle samo przystanków co tramwaj i czas przejazdu z Gołonoga do Centrum prawie identyczny. Lub czy ogólnie taki autobus nam potrzebny do Katowic - nie lepiej mieć pociąg co 15 minut i dobry dojazd do dworca i z dworca w Katowicach?
Przyzwyczailiśmy się, że musimy mieć autobus spod drzwi do miejsca przeznaczenia bezpośredni chociażby woził tylko powietrze. Co do tramwaju - uważam, że dla miasta lepszym rozwiązaniem jest tramwaj. Dlaczego? Ze względu na walor czystego powietrza, którego nie zatruwa jak wszystkie te dymiące smoki. |
|
|
![]()
Post
#31
|
|
![]() Smokin' nigga ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,125 Dołączył: sob, 01 maj 04 Skąd: DG Centrum Nr użytkownika: 85 Płeć: Mężczyzna GG: 2275899 Tlen: vacu ![]() |
Ty reprezentujesz tylko grupę kierowców samochodów, którzy narzekają na stan torowisk na przejeździe. Swoją drogą jak zwolnisz trochę na przejeździe to nic się nie stanie, ot 5 sekund straconych. Akurat z punktu widzenia kierowcy tramwaje są o wiele korzystniejsze, nie generują korków i nie śmierdzą olejem jak się za nimi jedzie. |
|
|
![]()
Post
#32
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 173 Dołączył: nie, 10 sie 08 Skąd: Strzemieszyce Wielkie Nr użytkownika: 1,404 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Ty reprezentujesz tylko grupę kierowców samochodów, którzy narzekają na stan torowisk na przejeździe. Swoją drogą jak zwolnisz trochę na przejeździe to nic się nie stanie, ot 5 sekund straconych. Akurat z punktu widzenia kierowcy tramwaje są o wiele korzystniejsze, nie generują korków i nie śmierdzą olejem jak się za nimi jedzie. To jest Twoje zdanie, ja mam diametralnie inne, ja autobusy traktuję jak inne pojazdy na drodze, jak ciężarówki, czy debili co jadą 50km/h na drodze szybkiego ruchu, albo takich co parkują na ulicy, a że autobusów jest mniej niż pozostałych to mi to tak nie przeszkadza jak te tramwaje, do których dodatkowo trzeba dopłacać a nie niosą ze sobą w sumie nic pożytecznego. Jak ktoś twierdzi, że czasami są lepsze od autobusu to nich mi powie co się dzieje jak się jeden tramwaj zepsuje ? Podjedzie drugi i zabierze tych ludzi, czy na kilka godzin zablokuję linie też dla innych ? Chciałbym zobaczyć wyliczenia ile kosztują dopłaty do utrzymania tramwajów a Dąbrowie Górniczej i ile ludzie z nich korzysta oraz analogiczne dane odnośnie autobusów. |
|
|
![]()
Post
#33
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 103 Dołączył: pią, 10 lis 06 Skąd: Mydlice North Nr użytkownika: 277 ![]() |
CYTAT(aston) Jak nie starcza kasy na tramwaje (które jeżdżą tylko w części miasta) i autobusy (które jeżdżą po całym mieście) to trzeba coś wybrać, no i najlepszym wyborem są autobusy, ponieważ one do jazdy potrzebują tego co samochody czyli dróg, a to czego potrzebują tramwaje czyli tory jest zmorą kierowców samochodów. Wybaczcie, ale ja nie jestem zachwycony jak kasę w moim mieście wydaje się na głupie pomysły, które służą bardzo małej części ludzi, a płacić za to muszą wszyscy (co innego jakby tramwaje zarabiały na siebie) Autobusy też na siebie nie zarabiają. Co do zmory kierowców to akurat w DG tramwaj ma zawsze wydzielone torowisko, więc chyba jest taką zmorą jak każdy inny pojazd na skrzyżowaniu. Nie rozumiem tego argumentu. Z resztą, co tu dużo pisać... Za dwa miesiące mamy TdP w Dąbrowie, pewnie powtórzy się sytuacja z zeszłego roku i przez cały dzień tramwajów nie będzie. Proponuje zwolennikom pana radnego Łukasika i samemu panu Łukasikowi zrobić sobie wycieczkę z Centrum na Kasprzaka, ostatnio nie było lekko. -------------------- 127.0.0.1 sweet 127.0.0.1
|
|
|
![]()
Post
#34
|
|
![]() FdZD ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 1,390 Dołączył: pią, 08 sie 03 Skąd: Dąbrowa Górnicza Nr użytkownika: 5 Płeć: Mężczyzna ![]() |
[ PS Ja nie jeżdżę ani autobusami ani tramwajami, ale tylko te drugie uprzykrzają mi życie kiedy jadę samochodem, przez te swoje torowiska. Zawsze mozesz wyprowadzic sie na wies, jak przeszkadza Ci zycie w miescie... ale tam pewnie Koń z furmanka bedzie Ci uprzykrzał zycie ![]() po drugie gdyby pasażerowie Tramwajów przesiedli sie nagle do aut .... co by sie działo ... z gołonoga do centrum zamiast juz wydłuzonego czasu, to Ty i radny Łukasik jechalibyscie ze 40 minut. A co do tematu aby zastąpic ruch na liniach 21, 22 i 28 trzeba by równiez zapewnic Dąbrowianom poza kursami autobusów na terenie DG, połaczenie z Bedzinem, Czeladzia ( 80% osob tam jadacych jedzie Tramwajami) , z Sosnowcem ( centrum, Pogon). Na to potrzeba nie kilka , a przynajmniej z 15 autobusów. |
|
|
![]()
Post
#35
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,493 Dołączył: czw, 20 lis 08 Skąd: DG Nr użytkownika: 2,576 Płeć: Mężczyzna ![]() |
A co do tematu aby zastąpic ruch na liniach 21, 22 i 28 trzeba by równiez zapewnic Dąbrowianom poza kursami autobusów na terenie DG, połaczenie z Bedzinem, Czeladzia ( 80% osob tam jadacych jedzie Tramwajami) , z Sosnowcem ( centrum, Pogon). Na to potrzeba nie kilka , a przynajmniej z 15 autobusów. Obawiam się, że nawet więcej na samej linii 22 jest 6. tramwajów, a biorąc pod uwagę, że świateł, stopów etc. dla autobusów jest więcej to żeby kursy odbywały się z tą samą częstotliwością to z min. 8 autobusów na tą jedną linie. A gdzie reszta? Ten post edytował xMarcinx pią, 03 cze 2011 - 17:35 |
|
|
![]()
Post
#36
|
|
![]() Smokin' nigga ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,125 Dołączył: sob, 01 maj 04 Skąd: DG Centrum Nr użytkownika: 85 Płeć: Mężczyzna GG: 2275899 Tlen: vacu ![]() |
To jest Twoje zdanie, ja mam diametralnie inne, ja autobusy traktuję jak inne pojazdy na drodze, jak ciężarówki, czy debili co jadą 50km/h na drodze szybkiego ruchu, albo takich co parkują na ulicy, a że autobusów jest mniej niż pozostałych to mi to tak nie przeszkadza jak te tramwaje, do których dodatkowo trzeba dopłacać a nie niosą ze sobą w sumie nic pożytecznego. Akurat z punktu widzenia kierowcy tramwaje są o wiele korzystniejsze, nie generują korków i nie śmierdzą olejem jak się za nimi jedzie. ![]() |
|
|
![]()
Post
#37
|
|
UZYTKOWNIK Grupa: Użytkownik Postów: 14 Dołączył: pią, 23 mar 07 Nr użytkownika: 613 ![]() |
To jest Twoje zdanie, ja mam diametralnie inne, ja autobusy traktuję jak inne pojazdy na drodze, jak ciężarówki, czy debili co jadą 50km/h na drodze szybkiego ruchu, albo takich co parkują na ulicy, a że autobusów jest mniej niż pozostałych to mi to tak nie przeszkadza jak te tramwaje, do których dodatkowo trzeba dopłacać a nie niosą ze sobą w sumie nic pożytecznego. Jak ktoś twierdzi, że czasami są lepsze od autobusu to nich mi powie co się dzieje jak się jeden tramwaj zepsuje ? Podjedzie drugi i zabierze tych ludzi, czy na kilka godzin zablokuję linie też dla innych ? Chciałbym zobaczyć wyliczenia ile kosztują dopłaty do utrzymania tramwajów a Dąbrowie Górniczej i ile ludzie z nich korzysta oraz analogiczne dane odnośnie autobusów. zajmij się lepiej debilami jeżdżącymi samochodami osobowymi 50 km/h lewym pasem albo kierowcami parkującymi na trawie lub w sposób uniemożliwiający przejście chodnikiem np z wózkiem dziecięcym bo widzę, że posiadanie samochodu przez Ciebie wiąże się z podniesieniem swojego ego a tych co jeżdżą tramwajami lub autobusami sprowadzasz do plebsu. Ja też mam samochód i uważam, że tramwaje są potrzebne bo nie tamują ruchu, nie śmierdzą spalinami i są w miarę ekologiczne nie biorąc pod uwagę produkcji energii. Mnie jakoś nie uprzykrzają życia a torowiska są w dobrym stanie w naszym mieście. |
|
|
![]()
Post
#38
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,113 Dołączył: czw, 19 lis 09 Nr użytkownika: 3,566 Płeć: Mężczyzna ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#39
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 98 Dołączył: śro, 03 wrz 08 Nr użytkownika: 1,438 Płeć: Mężczyzna ![]() |
A może by tak Trolejbusy? Infrastruktura jest - trochę by się zaadaptowało istniejącą trakcję tramwajową
![]() Nie będzie śmierdziało spalinami, hałas też znacząco mniejszy niż ten, który wydobywa się z przejeżdżającego tramwaju. Zepsucie się trolejbusu nie zablokuje przejazdu następnym trolejbusom. Żyć nie umierać ![]() |
|
|
![]()
Post
#40
|
|
UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: FdZD Postów: 962 Dołączył: śro, 31 sty 07 Skąd: D.G. Mydlice Północ Nr użytkownika: 432 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Obiektywnie rzecz ujmując i patrząc na koszty, potrzeby i korzyści z komunikacji tramwajowej w Zagłębiu a szczególnie w DG, to bez tramwajów faktycznie by się obeszło. Bo wzdłuż torów, gdzie kursuje tramwaj, mamy dwu i trzypasmowe drogi, korków JESZCZE na ogół nie ma, poza głównym szczytem, gdzie czasem się już tworzą. Ale NIE CHCĘ i nie chciałbym likwidacji tego środka transportu. Może głównie przez sentyment. Ale ludzie jednak tym jeżdżą (choć w kwestii posiadania biletów przez wielu podróżnych tramwajem i specyficznej "klienteli" nie będę się wypowiadał, bo nie o to tu chodzi :>). Tylko, że faktycznie w DG głupotą jest dublowanie się tramwaju z wieloma liniami autobusowymi, w dodatku często jadącymi stadami. Zdecydowanie jestem zwolennikiem "odciążenia" Piłsudskiego od tych autobusów poprzez skrócenie niektórych albo i wszystkich "wiejskich" linii do Gołonoga albo nawet i huty, niektóre linie przerzucić przez Aleję Zagłębia Dąbrowskiego, niektóre dodać na Aleje a pozostawić tylko przyspieszone na Katowice stałą trasą i myślę, że tramwaj zyskałby wielu nowych pasażerów, a kosz utrzymywania dublujących się linii w DG obniżyłby się. I ty należy szukać rozwiązania a nie likwidować tramwaje! Kwestia modernizacji taboru (ten powolutku ruszył) i torów (tu niestety lipa
![]() |
|
|
![]()
Post
#41
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 2,978 Dołączył: sob, 01 kwi 06 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 197 Płeć: Mężczyzna GG: 2519362 ![]() |
A może by tak Trolejbusy? Infrastruktura jest - trochę by się zaadaptowało istniejącą trakcję tramwajową ![]() Niestety, ale to niemożliwe - trakcja tramwajowa i trolejbusowa są zupełnie różne (z tego, co kojarzę - już kiedyś ten pomysł był rzucany). -------------------- |
|
|
![]()
Post
#42
|
|
![]() UZYTKOWNIK ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupa: Użytkownik Postów: 1,493 Dołączył: czw, 20 lis 08 Skąd: DG Nr użytkownika: 2,576 Płeć: Mężczyzna ![]() |
Dokładnie i pracują na innych napięciach bodajże 600V trolejbus i 660V tramwaj.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: sobota, 11 października 2025 - 17:47 |