Zielona mobilność, Przebudowa głównej arterii |
Zielona mobilność, Przebudowa głównej arterii |
czw, 10 gru 2015 - 00:34
Post
#1
|
|
IX :) Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,128 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test |
Ten projekt chyba zasługuje już na osobny wątek i wydzielenie z ogólnego o komunikacji.
Dzięki przypomnieniu jednego z użytkowników zdążyłem jeszcze skopiować najważniejszy plik planu zanim został wycofany z konsultacji (może z powodu dużej krytyki?) Oto on http://www.dabrowa-gornicza.org/zielonamobilnosc.pdf No i co Wy na to ? Według mnie wiele pomysłów jest wyjątkowo głupich. Jest tego tyle, że aż trudno się rozpisywać i odnosić do wszystkiego. Jednym z takich pomysłów jest zabranie jednego pasa na Królowej Jadwigi, Piłsudskiego, Sobieskiego i Kościuszki, i przeznaczenie na buspasy. Przecież takie rozwiązania stosuje się, gdy drogi są zakorkowane na całej długości. W DG nic to nie da poza stworzeniem korków. Udało nam się, że układ komunikacyjny był zbudowany na zapas i miasto nie miało takich problemów z korkami jak inne, a teraz na siłę chciano by to zniszczyć. Przecież i tak przed skrzyżowaniami trzeba dać możliwość korzystania z buspasów do skrętów w prawo, a więc nic się nie poprawi dla autobusów, bo tylko tam stoją i stały by dalej. Następne pomysły to na wcześniej wspomnianych ulicach - budowa wielu wyniesionych przejść dla pieszych z ograniczeniami do 40 km/h. Jak najbardziej można, a czasami trzeba ograniczać i spowalniać ruch, ale każde normalne miasto pozostawia szkielet najważniejszych ulic przelotowych i dąży na nich do jak największej płynności, nawet podnosząc dopuszczalną prędkość. A tu szykują jakiś paraliż. Do tego nie trzeba pisać jak niebezpieczne są przejścia na drogach z 3 pasami. Hitem jest przejście w samym centrum przez środek zatoki autobusowej z przeniesieniem przystanku tramwajowego. Do tego nie byłoby dojścia na przystanek tramwajowy w stronę Gołonoga z przejścia podziemnego. Te przejścia dla pieszych będą się dublowały z przejściami podziemnymi, a przecież w strategii miasta przejścia podziemne mają być remontowane. Nie zawsze przejście podziemne jest dobrym rozwiązaniem, ale te które teraz mamy powinny już pozostać. Ten cały projekt jest jakiś oderwany od rzeczywistości i traktuje DG jako miasto samodzielne, a należymy do aglomeracji, w której wielu pracuje w innych miastach. Nie ma SKM, słabe połączenia komunikacyjne, większość zmuszona jest do samochodów, bo przecież nie będzie dojeżdżać do pracy z 2 godziny. Ta koncepcja wygląda tak jakby na siłę chciano zakorkować miasto i zmusić do komunikacji miejskiej i ewentualnie rowerów ( cały rok na rowerze to już inna sprawa), a zapomina że tak wielu musi wydostać się z DG jak najszybciej i jechać do innych miast. Kolejna sprawa to punkty przesiadkowe z miejscami na 20-50 samochodów. No to przecież nawet jakby była SKM i super komunikacja to chyba taka kropla by nie rozwiązała problemów. I jeszcze ten punkt przesiadkowy wewnątrz pętli pod Urzędem Pracy - dla kogo? Ogólnie to są chyba jakieś żarty Miasto nie chce i nie próbuje walczyć z parkowaniem w niedozwolonych miejscach, parking i koleiny na "deptaku" 3 Maja. Nauczono kierowców, że podjeżdżają tam pod banki jak pod McDrive'a, a marzy się, że będą zostawiać samochody pod Urzędem Pracy. i jeszcze tekst: CYTAT twojezaglebie
Dąbrowa Górnicza przyjazna rowerzystom? Miasto czeka rowerowa rewolucja „Zielona mobilność” zrewolucjonizuje dębowe miasto? Urzędnicy twierdzą, że tak. Słychać jednak także krytyczne głosy odnośnie projektu wartego około 80 mln zł. Dlaczego? Dąbrowa Górnicza coraz bardziej przyjazna rowerzystom? Zdecydowanie tak. Miasto czeka prawdziwa rowerowa rewolucja. Stanie się tak dzięki realizowanemu projektowi, który pochłonie około 80 milionów złotych. Projekt zwiększenia „zielonej mobilności” zakłada rozbudowę miejskiej infrastruktury rowerowej oraz zintegrowanie jej z węzłami przesiadkowymi komunikacji publicznej – autobusami, tramwajami czy koleją. – Będzie to możliwe dzięki wyznaczeniu dróg rowerowych i całej rowerowej infrastrukturze łączącej największe osiedla, a także „zielone dzielnice” z punktami typu „bike & ride”, gdzie będzie można zostawić swój rower, przesiąść się do autobusu, tramwaju czy pociągu, a po powrocie znów wsiąść na własny rower i bezpiecznie wrócić nim do domu – mówi nam Bartosz Matylewicz. Krytycznie do niektórych założeń programu odnoszą się jednak członkowie Stowarzyszenia Rowerowa Dąbrowa. – Jesteśmy zdecydowanie przeciwni inwestowaniu w bardzo drogi Inteligentny System Transportowy i w zbędne buspasy. W ITS chodzi głównie o „zwiększenie przepustowości” dla uczestników ruchu samochodowego. Jak to się ma do założeń „zielonej mobilności”? Zdecydowanie lepiej jest przeznaczyć te środki na oczekiwany przez zdecydowaną większość mieszkańców system rowerowy wraz z parkingami i wypożyczalniami rowerów publicznych – mówi Jan Brzost, prezes Stowarzyszenia Rowerowa Dąbrowa. Czy w Dąbrowie potrzebny jest drogi ITS, który stosuje się głównie w bardzo zakorkowanych miastach? – Idea „zielonej mobilności” to przede wszystkim większa wygoda korzystania z transportu zbiorowego, poprawa bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów, skrócenie czasu poświęconego na komunikację oraz uspokojenie ruchu na terenie naszego miasta. Dlatego też, mówiąc o „zielonej mobilności”, staramy się nie ograniczać tylko i wyłącznie do infrastruktury rowerowej, ale przede wszystkim patrzeć szeroko na cały system komunikacji w Dąbrowie Górniczej – mówi Bartosz Matylewicz, rzecznik dąbrowskiego magistratu. Ile miasto chce przeznaczyć z projektu na ITS i buspasy? – Szacowana przez nas wartość projektu „zielonej mobilności” to około 80 milionów złotych, jednak ostateczny kształt koncepcji poznamy po zakończeniu konsultacji z mieszkańcami i uwzględnieniu ich uwag przez projektantów. Priorytetem dla nas jest stworzenie spójnej koncepcji sieci tras i infrastruktury rowerowej oraz ich integracja z komunikacją publiczną i przyjazną infrastrukturą sprzyjającą pieszym – dodaje Matylewicz. -------------------- |
|
|
czw, 31 paź 2019 - 21:19
Post
#81
|
|
UZYTKOWNIK Grupa: Użytkownik Postów: 541 Dołączył: wto, 04 kwi 17 Nr użytkownika: 5,925 Płeć: Mężczyzna |
Ciężko stwierdzić, pod zielona mobilność jest podciagniety co drugi projekt. Z tego co wiem, a wiem tyle co można sobie w internecie wyczytać. To w tym roku ma być ogłoszony przetarg na centrum przrsiadkowe w centrum, a tramwaje maja ogłosić przetarg na odcinek torów gołonóg do ronda królowej Jadwigi /aleja róż. Czy któryś z tych przetargów będzie uwzględniał remont dróg się okaże po ogłoszeniu przetergów.
Pachołki na królowej Jadwigi od tygodni to wsytd. |
|
|
wto, 05 lis 2019 - 14:59
Post
#82
|
|
UZYTKOWNIK Grupa: Użytkownik Postów: 541 Dołączył: wto, 04 kwi 17 Nr użytkownika: 5,925 Płeć: Mężczyzna |
CYTAT W ostatnim takim konkursie Regionalnego Programu Operacyjnego Woj. Śląskiego na lata 2014-2020 (RPO) w październiku br. między 10 inwestycji podzielono ponad 256 mln zł wsparcia.
Druga co do wielkości dotacja trafiła do Dąbrowy Górniczej. Już w pierwszym naborze, trwającym od kwietnia do sierpnia 2018 r., miasto to otrzymało dotację w wysokości 23,7 mln zł - do szacowanego na 28,1 mln zł I etapu projektu "Promowanie zielonej mobilności". Teraz dofinansowanie do jego drugiego etapu, szacowanego na 67,3 mln zł, sięgnie 56,6 mln zł. |
|
|
wto, 05 lis 2019 - 18:53
Post
#83
|
|
IX :) Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,128 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test |
mamy potwierdzenie tych wspomnianych ofert
CYTAT naszemiasto
Dąbrowa Górnicza: będą dwa nowe ronda w mieście. Tysiąclecia i al. Zagłębia Dąbrowskiego do przebudowy Duże zmiany czekają mieszkańców Dąbrowy Górniczej i wszystkich kierowców na al. Zagłębia Dąbrowskiego i ul. Tysiąclecia. Miasto będzie modernizować odcinki tych ulic, na których pojawi się wiele nowości. Dziś poruszanie się nimi nie należy do przyjemnych, ale w drugiej połowie 2020 roku ma być lepiej. Po przebudowie poprawi się nie tylko nawierzchnia, ale powstaną też drogi rowerowe, chodniki i dwa ronda usprawniające ruch. Zadanie obejmuje odcinek al. Zagłębia Dąbrowskiego od skrzyżowania z ul. Graniczną do skrzyżowania z ul. Tysiąclecia, a także fragment ul. Tysiąclecia od skrzyżowania z al. Zagłębia Dąbrowskiego do skrzyżowania z ul. Piłsudskiego. Ronda powstaną na skrzyżowaniach al. Zagłębia Dąbrowskiego/Graniczna i al. Zagłębia Dąbrowskiego/Tysiąclecia. Na modernizowanych odcinkach, w obu kierunkach o łącznej długości ponad 3 km, zbudowane będą drogi rowerowe i chodniki. Po jednej stronie droga rowerowa będzie odseparowana od chodnika i wykonana przy użyciu nawierzchni bitumicznej. Po drugiej znajdzie się asfaltowa droga pieszo-rowerowa, po której będzie można poruszać się zarówno pieszo, jak i na jednośladzie. Poprzez zawężenia jezdni przy przejściach dla pieszych, wymuszające ograniczenie prędkości i zjazd na jeden pas, poprawi się bezpieczeństwo przechodniów. – Poprawa stanu dróg i chodników oraz rozbudowa infrastruktury rowerowej to jedne z priorytetów tej kadencji. To duże wyzwania, wymagające sporych środków i czasu, jednak sukcesywnie je realizujemy. Ta inwestycja jest tego dobrym przykładem – podkreśla Marcin Bazylak, prezydent Dąbrowy Górniczej. Do przetargu na wykonanie tych wszystkich prac zgłosiły się cztery firmy, spośród których miasto wybierze najkorzystniejszą ofertę. Najniższą ofertę, opiewającą na kwotę 8 mln 723 tys. 176,40 zł, złożyło Przedsiębiorstwo Usługowo-Handlowe DOMAX Arkadiusza Miki z Boronowa. Najwyższa oferta to z kolei 9 mln 965 tys. 695,46 zł. Zaproponowała ją spółka Berger Bau Polska z Wrocławia. Pośrednie oferty złożyły natomiast Przedsiębiorstwo Miejskie MZUM.PL z Dąbrowy Górniczej oraz Przedsiębiorstwo Budowy Dróg DROGOPOL-ZW z Katowic. Wykonawca na realizację zadania będzie miał czas do końca maja 2020 r. -------------------- |
|
|
wto, 19 lis 2019 - 10:50
Post
#84
|
|
UZYTKOWNIK Grupa: Użytkownik Postów: 541 Dołączył: wto, 04 kwi 17 Nr użytkownika: 5,925 Płeć: Mężczyzna |
CYTAT Budowa centrum przesiadkowego w rejonie dworca PKP Centrum wraz z budową obsługującego układu komunikacyjnego w ramach zadania inwestycyjnego „ Promowanie zielonej mobilności na terenie gminy Dąbrowa Górnicza” Etap I i Etap II oraz przebudową infrastruktury kolejowej i drogowej w obszarze stacji Dąbrowa Górnicza, w tym likwidacji przejazdu kolejowo-drogowego kat. A w km 299,522 linii kolejowej nr 1 w ciągu ul. Konopnickiej, budowie wiaduktu kolejowego/tunelu drogowego na wysokości ul. Kościuszki i ul. Limanowskiego oraz budowie przejścia podziemnego pod torami łączącego perony z budynkiem dworca i Centrum Przesiadkowym, w ramach projektu pn: „Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami – etap III”. CYTAT I. Zakres rzeczowy realizowany na rzecz PKP PLK S.A.: — budowa przejścia podziemnego pod linią kolejową łączącego perony z budynkiem dworca Dąbrowa Górnicza i projektowanym Centrum Przesiadkowym oraz parkingiem park&ride przy ul. Kościuszki i parkingiem przy ul. Limanowskiego (Przejście), — przebudowa układu torów towarowych stacji Dąbrowa Górnicza umożliwiająca zastąpienie trzech torów jednym, równoległym do toru nr 2 linii kolejowej nr 1, z zachowaniem możliwości objazdu składu wagonów przez lokomotywę manewrową, — przebudowa układu peronowo-torowego stacji Dąbrowa Górnicza z uwzględnieniem rezerwy terenowej pod planowane inwestycje, — przebudowa sieci trakcyjnej, oświetlenia, elektrycznego ogrzewania rozjazdów, zmiany zasilania do ww. urządzeń, systemu sterowania ruchem kolejowym (srk) w obrębie stacji Dąbrowa Górnicza, — likwidacja przejazdu kolejowo-drogowego kat. A w km 299,522 linii kolejowej nr 1 w ciągu ul. Konopnickiej, — budowa wiaduktu kolejowego/tunelu drogowego na wysokości ul. Kościuszki i ul. Limanowskiego, w tym instalacji energetycznych i sanitarnych (Wiadukt), — prace wynikające z projektu budowlanego, związane z budową konstrukcji obiektów pod linią kolejową przenoszących obciążenia od taboru kolejowego, usuwaniem kolizji na terenie PKP w związku realizacją obiektów, likwidacją przejazdów. II. Zakres rzeczowy realizowany na rzecz Gminy Dąbrowa Górnicza: — budowa drogi łączącej ul. Sobieskiego z ul. Kościuszki i ul. Kolejową wraz z budową Centrum Przesiadkowego oraz parkingu park&ride, — budowa drogi wraz z ruchem pieszym i rowerowym w ciągu ul. Kościuszki do ul. Limanowskiego (pod Wiaduktem), — powiązanie Wiaduktu z istniejącym układem dróg, — przebudowa drogi wraz z odwodnieniem, oświetleniem, chodnikiem oraz trasą rowerową W ciągu ul. Kolejowej, na odcinku od skrzyżowania z ul. Kościuszki do skrzyżowania z ul. Konopnickiej, — budowa przejścia w ciągu ul. Konopnickiej w miejscu likwidowanego przejazdu kolejowo-drogowego kat. A w km 299,522 linii kolejowej nr 1 III.Szczegółowy zakres robót na rzecz Gminy Dąbrowa Górnicza określają projekty budowlane i wykonawcze, przedmiar robót, STWiOR – dokumentacja techniczna, która stanowi załącznik nr 11 do SIWZ. Szczegółowy zakres robót na rzecz PKP PLK S.A określa program funkcjonalno-użytkowy – dokumentacja techniczna, która stanowi załącznik nr 12 do SIWZ. info o przetargu Stało się Oby oferty zmieściły się w budżecie. |
|
|
wto, 19 lis 2019 - 15:26
Post
#85
|
|
UZYTKOWNIK Grupa: Użytkownik Postów: 541 Dołączył: wto, 04 kwi 17 Nr użytkownika: 5,925 Płeć: Mężczyzna |
W dokumentacji nie ma niestety żadnej wizualizacji.
Zakres prac jeśli o układ drogowy I sam układ centrum przesiadkowego rondo turbinowe na Sobieskiego przejazd na Konopnickiej zamieni się w tunel pieszo-rowerowy Ten post edytował warius wto, 19 lis 2019 - 15:56 |
|
|
śro, 20 lis 2019 - 17:25
Post
#86
|
|
UZYTKOWNIK Grupa: Użytkownik Postów: 2,975 Dołączył: sob, 01 kwi 06 Skąd: Gołonóg Nr użytkownika: 197 Płeć: Mężczyzna GG: 2519362 |
Drugi rysunek jest mocno nieczytelny - jednocześnie zaznaczone (nieznacznie tylko różniące się kolorem) tory istniejące i ich układ po przebudowie. Chwilę się zastanawiałem, dlaczego tory z huty idą skosem przez parking
-------------------- |
|
|
czw, 21 lis 2019 - 08:45
Post
#87
|
|
UZYTKOWNIK Grupa: Użytkownik Postów: 541 Dołączył: wto, 04 kwi 17 Nr użytkownika: 5,925 Płeć: Mężczyzna |
Drugi rysunek jest mocno nieczytelny - jednocześnie zaznaczone (nieznacznie tylko różniące się kolorem) tory istniejące i ich układ po przebudowie. Chwilę się zastanawiałem, dlaczego tory z huty idą skosem przez parking jeszcze mamy coś takiego, bez starych torów |
|
|
czw, 21 lis 2019 - 09:31
Post
#88
|
|
IX :) Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,128 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test |
Teraz mamy 2 tematy dotyczące jednego przetargu. Może piszmy tutaj o części inwestycji realizowanej dla miasta tzn. o układzie drogowym, a część kolejowa w odpowiednim wątku.
Wciąż przy przetargach używane są jakieś bardzo stare mapy, ciekawe z jakiej przyczyny. Super, że od razu realizują połączenie z Sobieskiego i będzie 3 droga alternatywna do zakorkowanych w szczycie Sobieskiego i Legionów. Może część autobusów jadąca z Będzina, żeby nie dublować z tramwajami zostanie skierowana tędy z obsługą dworca. Szykuje się tam też duży wiadukt. Dla mnie jeszcze nie jest jasne, nie doczytałem dokładnie (co innego w tekście i na mapach) czy zbudują teraz połączenie tylko do Limanowskiego, czy od razu do skrzyżowania (nowego ronda) - Robotniczej/Korzeniec. Jest się z czym zapoznawać CYTAT Zakres rzeczowy realizowany na rzecz Gminy Dąbrowa Górnicza:
? budowa drogi łączącej ul. Sobieskiego z ul. Kościuszki i ul. Kolejową wraz z budową Centrum Przesiadkowego oraz parkingu park&ride, ? budowa drogi wraz z ruchem pieszym i rowerowym w ciągu ul. Kościuszki do ul. Limanowskiego (pod Wiaduktem), ? powiązanie Wiaduktu z istniejącym układem dróg, ? przebudowa drogi wraz z odwodnieniem, oświetleniem, chodnikiem oraz trasą rowerową W ciągu ul. Kolejowej, na odcinku od skrzyżowania z ul. Kościuszki do skrzyżowania z ul. Konopnickiej, ? budowa przejścia w ciągu ul. Konopnickiej w miejscu likwidowanego przejazdu kolejowo-drogowego kat. A w km 299,522 linii kolejowej nr 1 -------------------- |
|
|
czw, 21 lis 2019 - 09:41
Post
#89
|
|
UZYTKOWNIK Grupa: Użytkownik Postów: 541 Dołączył: wto, 04 kwi 17 Nr użytkownika: 5,925 Płeć: Mężczyzna |
W dokumentacji też jest jeszcze nowa droga od planowanego ronda na Sobieskiego do Grynia/Legionów i tam również rondo jest rozrysowane. Ale mam wrażenie, że tego teraz nie będą robić, bo nie jest wymienione w zakresie na rzecz miasta, to samo może być z tym odcinkiem do Robotniczej.
Może to zależy od finansów? Co i czy w ogóle się uda pozyskać, no i przede wszystkim od tego czy oferty zmieszczą się w budżecie, jeśli tak to będą mogli poszerzyć zakres, gorzej jak trzeba będzie dosypać i jeszcze coś obetną. Zobaczymy. CYTAT Super, że od razu realizują połączenie z Sobieskiego i będzie 3 droga alternatywna do zakorkowanych w szczycie Sobieskiego i Legionów. Może część autobusów jadąca z Będzina, żeby nie dublować z tramwajami zostanie skierowana tędy z obsługą dworca. Szykuje się tam też duży wiadukt. będzie też połączenie z Przybylaka od tej nowej drogi, co umożliwi dojazd do CH Pogoria od tej ulicy, to też powinno pozytywnie wpłynąć na ruch w centrum Ten post edytował warius czw, 21 lis 2019 - 09:48 |
|
|
czw, 21 lis 2019 - 13:22
Post
#90
|
|
UZYTKOWNIK Grupa: Użytkownik Postów: 541 Dołączył: wto, 04 kwi 17 Nr użytkownika: 5,925 Płeć: Mężczyzna |
CYTAT Projektanci z firmy Mosty Katowice przygotowali animację, na której widać, jak przy okazji budowy centrum przesiadkowego przy dworcu kolejowym zmieni się układ komunikacyjny w centrum Dąbrowy Górniczej. LINK |
|
|
czw, 21 lis 2019 - 19:34
Post
#91
|
|
IX :) Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,128 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test |
Podsumowanie ze strony UM
CYTAT KOMUNIKACYJNA METAMORFOZA CORAZ BLIŻEJ
Metamorfoza układu drogowego w centrum Dąbrowy Górniczej nabiera realnych kształtów. 15 listopada ogłoszono przetarg na budowę centrum przesiadkowego, tuneli i przejść pod torami kolejowymi w centrum, nowej drogi łączącej ul. Kolejową i Kościuszki z ul. Sobieskiego, a także remont ul. Kolejowej. Zadanie obejmuje też przebudowę torowisk i peronów. Do 11 grudnia wykonawcy mają czas na składanie ofert. – Komunikację publiczną trzeba dostosowywać do potrzeb mieszkańców, rozwijać ją i ułatwiać korzystanie z niej. Chodzi nam o takie rozwiązania, które pozwolą sprawnie przemieszczać się, dojechać do pracy, szkoły czy uczelni – zarówno w Dąbrowie, jak i w innych miastach aglomeracji. Mówiąc krótko: pociąg, autobus czy tramwaj muszą być łatwo dostępne, wygodne, docierać na czas w jak najwięcej miejsc, a przez to stanowić alternatywę dla samochodu. Zmiany w śródmieściu będą kolejnym krokiem w tym kierunku – podkreśla Marcin Bazylak, prezydent Dąbrowy Górniczej. Przedsięwzięcie będzie realizowane wspólnie przez miasto i PKP PLK S.A. W jego ramach powstaną: parkingi po obu stronach torów – przy ul. Kościuszki i Limanowskiego(łącznie na 375 miejsc), tunel drogowy łączący te ulice, przejście podziemne prowadzące do parkingów i peronów, centrum przesiadkowe, do którego dojeżdżać będą autobusy, droga łącząca ul. Sobieskiego z ul. Kościuszki i ul. Kolejową, przejście podziemne w miejscu przejazdu przy ul. Konopnickiej i Kolejowej, który zostanie zlikwidowany. W ramach prac przebudowane będą także perony i tory przy stacji. Remont czeka ul. Kolejową, gdzie położona zostanie nowa nawierzchnia, wykonana będzie droga rowerowa, odnowione chodniki i oświetlenie. Szacunkowa wartość inwestycji wynosi 227 mln zł. Koszt zadań, które sfinansuje gmina opiewa na 163 mln zł, a leżących po stronie PKP na 64 mln zł. Miasto ubiega się o dofinansowanie w wysokości ponad 56,5 mln zł z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Przedsięwzięcia związane z infrastrukturą kolejową, kwotą 26 mln zł, wesprze Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia. Prace powinny ruszyć na początku przyszłego roku i potrwać do końca 2022r. Dalszym etapem będzie przebudowa rejonu dworca w Gołonogu i utworzenie tam centrum przesiadkowego. Planowana jest także kompleksowa modernizacja głównej osi miasta – ul. Sobieskiego, Królowej Jadwigi i Piłsudskiego, gdzie m.in. powstaną zintegrowane przystanki, obsługiwane przez autobusy i tramwaje, drogi rowerowe, a także naziemne przejścia dla pieszych, ułatwiające przemieszczanie się między obiema stronami jezdni. W projekt zaangażowane jest miasto, a także PKP PLK S.A., Tramwaje Śląskie oraz Metropolia GZM. Inwestycja w śródmieściu jest kolejnym elementem działań, zmierzających do wprowadzenia w mieście równowagi między ruchem samochodowym, rowerowym, pieszym i transportem zbiorowym. Do tej pory powstał m.in. tunel pieszo-rowerowy pod linią kolejową w Ząbkowicach oraz mini centrum przesiadkowe przy tej stacji w tej dzielnicy. Na zlecenie Tramwajów Śląskich trwa generalna przebudowa torowiska wzdłuż ul. Kasprzaka. Spółka ma w planach modernizację całego dąbrowskiego odcinka torów, aż do granicy z Będzinem. Przykładem jest też oddane do użytku pod koniec 2017 roku rondo na skrzyżowaniu ul. Kolejowej i Konopnickiej oraz dobudowane połączenie z nim ul. Poniatowskiego. W Dąbrowie powstaje sieć dróg rowerowych, która obejmie miasto od granicy z Będzinem, przez centrum, Reden, Gołonóg aż do huty „Katowice”, Ząbkowic i strefy inwestycyjnej w Tucznawie. Obecnie istnieje już 12 km takich dróg, realizowanych jest kolejnych 12 km, a następne 14 km zostało zaplanowanych. -------------------- |
|
|
pią, 06 gru 2019 - 09:10
Post
#92
|
|
UZYTKOWNIK Grupa: Użytkownik Postów: 541 Dołączył: wto, 04 kwi 17 Nr użytkownika: 5,925 Płeć: Mężczyzna |
Nie spodziewałbym się otwarcia ofert w przetargu na centrum przesiadkowe w tym miesiącu (miało być 13 grudnia). Wpłynęło odwołanie na przetarg (na jakość przygotowanej dokumentacji)z firmy SKANSKA liczące skromne 36 stron, na którym wytykają rażące błędy w treści ogłoszenia, braku odpowiedniej dokumentacji itp. Jeśli połowa z tego co zarzucają jest prawdziwe, to wychodzi na to, że przetarg przygotowali jacyś kompletni amatorzy (mówiąc bardzo, bardzo grzecznie).
Ten post edytował warius pią, 06 gru 2019 - 09:11 |
|
|
śro, 11 gru 2019 - 13:44
Post
#93
|
|
IX :) Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,128 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test |
Wykonawca dokumentacji to nie jakaś firma krzak. U nas projektowali też pozostałe zadania związane z "zieloną mobilnością" i chyba teraz też dla GDDKiA dla S1. Jeśli byłoby tak źle to wszystko by leżało.
W każdym razie nawet jeśli jest ok i będą odwolania to wszystko się przeciągnie, zanim się wybronią. -------------------- |
|
|
czw, 19 gru 2019 - 09:26
Post
#94
|
|
UZYTKOWNIK Grupa: Użytkownik Postów: 541 Dołączył: wto, 04 kwi 17 Nr użytkownika: 5,925 Płeć: Mężczyzna |
Część uwag została uwzględniona przez KIO, nowy termin otwarcia ofert to 10.01.2020r.
|
|
|
czw, 19 gru 2019 - 09:56
Post
#95
|
|
IX :) Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,128 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test |
A wiecie już może czy już jest podpisana umowa na Al Zagłębia i Tysiąclecia i kto to będzie realizował?
-------------------- |
|
|
czw, 19 gru 2019 - 11:26
Post
#96
|
|
UZYTKOWNIK Grupa: Użytkownik Postów: 541 Dołączył: wto, 04 kwi 17 Nr użytkownika: 5,925 Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
śro, 08 sty 2020 - 15:19
Post
#97
|
|
UZYTKOWNIK Grupa: Użytkownik Postów: 541 Dołączył: wto, 04 kwi 17 Nr użytkownika: 5,925 Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
sob, 11 sty 2020 - 13:22
Post
#98
|
|
IX :) Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,128 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test |
^
jak już się uda oby potem nie było jeszcze odwołań -------------------- |
|
|
pią, 24 sty 2020 - 08:55
Post
#99
|
|
UZYTKOWNIK Grupa: Użytkownik Postów: 541 Dołączył: wto, 04 kwi 17 Nr użytkownika: 5,925 Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
śro, 29 sty 2020 - 11:04
Post
#100
|
|
IX :) Grupa: ADMINISTRATOR Postów: 9,128 Dołączył: pią, 15 sie 03 Skąd: DG IX Nr użytkownika: 8 Płeć: Mężczyzna GG: 1234567 Skype: test Tlen: test |
^jeszcze trochę i opóźni się cała inwestycja.
Za to w BIPie niedawno pojawił się plan ogłaszania przetargów na ten rok. Lepiej do tego podejść z dystansem bo to w zeszłym roku było bardzo orientacyjne i mało co się sprawdziło. Z tego co dotyczy "zielonej mobilności": Budowa centrum przesiadkowego Gołonóg zad. B w ramach zadania inwestycyjnego pn. "Promowanie zielonej mobilności na terenie Gminy Dąbrowa Górnicza- Etap I i Etap II". - 45 812 256,29 - I kwartał 2020 r. Budowa dróg rowerowych i przebudowa infrastruktury drogowej w ciągu ulic: Sobieskiego, Królowej Jadwigi, Piłsudskiego w ramach zad. inwestycyjnego pn."Promowanie zielonej mobilności na terenie Gminy Dąbrowa Górnicza- Etap I i Etap II". - 185 692 731,00 - I ? II kwartał 2020 r. Budowa ścieżki rowerowej w Strzemieszycach Wielkich w ramach zadania inwestycyjnego pn." Promowanie zielonej mobilności na terenie Gminy Dąbrowa Górnicza- Etap I i Etap II". - 4 268 292,69 - I kwartał 2020 r. Gdy to wszystko ruszy to będzie się w mieście działo. Do tego planowane kolejne etapy remontu torów z TŚ -------------------- |
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: poniedziałek, 27 maja 2024 - 03:06 |